Proslov:

A nyní jsme v cestování podnikli další krok. Přidali jsme našemu putování křídla a rozšířili možnosti ve vztahu vzdálenosti a času. Chtěli jsme si vyzkoušet zaletět letadlem jen na pár dní za teplem na jih. Fotogalerii naleznete na tomto webu.
Trasa celkem: 2.100km. Letecká společnost: Wizz Air.

Den 1. (28.4.2016) – Odjezd, odlet, přílet a ubytování

let celkem ... 1050 km
NOVÝ ZPŮSOB CESTOVÁNÍ ŽÁDÁ I NOVÝ PŘÍSTUP. VYJÍŽDÍME Z ČESKÉ TŘEBOVÉ AUTEM V 2:30. TEPLOTA -2°C, PNEU JSEM SI NECHAL PROZATÍM ZIMNÍ A VALÍME. SILNICE SICE NENÍ ÚPLNĚ PRÁZDNÁ, ALE CESTOU POTKÁVÁME JEN JEDNOTLIVCE A KAMIOŇÁKY, KTEŘÍ SI PŘIVSTALI.
Chianti
V 5:00 JSME JIŽ NA MÍSTĚ NA LETIŠTI VÁCLAVA HAVLA. DVA DNY DOPŘEDU JSME SI ZAREZERVOVALI PARKOVACÍ MÍSTO V KRYTÉM PARKOVIŠTI, TAKŽE JSME PŘI PŘÍJEZDU JEN NAŤUKALI KÓD A ZAPARKOVALI.
JEDEME JEN NA PÁR DNÍ, SEBOU BEREME JEN NEJNUTNĚJŠÍ PRÁDLO A I TEPLÉ BUNDY NECHÁVÁME V AUTĚ. S JEDNOU TAŠKOU PŘES RAMENO A JEDNÍM BATOHEM PŘECHÁZÍME STUDENÝM RÁNEM DO ODLETOVÉ HALY LETIŠTĚ. JEŠTĚ SI STIHNEME ODSKOČIT. CHECK-IN LETENKY JSME PROVEDLI TAKÉ PŘES INTERNET A TAK JDEME PŘÍMO NA ODBAVENÍ. TABULE HLÁSÍ ODLETOVÉ MÍSTO, PROCHÁZÍME BĚHEM PÁR MINUT KONTROLOU A ZA CHVÍLI JIŽ ČEKÁME NA BRÁNĚ NA POKYN KE VSTUPU NA LETADLO. KONTROLA LETENKY JDE SVIŽNĚ A PŘISTAVENÝ AUTOBUS NÁS ODVÁŽÍ K LETADLU NA LETIŠTNÍ PLOŠE. NASTUPUJEME A ZA PÁR MINUT JIŽ MÁME PRAHU POD SEBOU. MÍSTO LETU JSME ZVOLILI PRÁVĚ PODLE ODLETOVÉHO ČASU, TEDY PŘI VÝCHODU SLUNCE, ABY BYL ZÁŽITEK UMOCNĚN. LET PROBÍHAL BEZ PROBLÉMŮ A JELIKOŽ JSME MĚLI KOUPENY LÍSTKY BEZ OBČERSTVENÍ, ZAKOUPILI JSME NA PALUBĚ KÁVU A MORAVSKÉ VÍNO. PŘED OSMOU HODINOU JSME JIŽ PŘISTÁVALI NA LETIŠTI V BARI. LETIŠTĚ JE MENŠÍ A NEBYL PROBLÉM PROJÍT HALOU, KTERÁ NAVAZUJE NA PODZEMNÍ TUNEL VEDOUCÍ K ZASTÁVCE METRA. LÍSTEK NA CENTRÁLNÍ NÁDRAŽÍ V BARI STOJÍ PRO JEDNOHO 5 EURO A JEZDÍ V 30-TI MINUTOVÝCH INTERVALECH. CESTA VEDE Z ČÁSTI TUNELEM A Z ČÁSTI PO POVRCHU. MŮŽEME SI PROHLÉDNOUT POLÍČKA, ZEMĚDĚLSKÉ USEDLOSTI. ZASTÁVKA V CENTRU BARI JE KONEČNÁ, NEDÁ SE TO PŘEJET, VYSTUPUJEME A ZAČÍNÁ OBJEVOVÁNÍ NOVÝCH MÍST. PŘED NÁDRAŽÍM JE NÁMĚSTÍ S KRUHOVÝM OBJEZDEM A FONTÁNOU. TEPRVE TEĎ SI VŠIMNEME, ŽE JSME PŘIJELI NA JIH, SVLÉKÁME SE, JE 20°C. NEJPRVE SE PŮJDEME PODÍVAT NA UBYTOVÁNÍ. DOPLŃOVALI JSME PŘES BOOKING, ŽE BYCHOM CHTĚLI MÍT CHECK-IN V DEVĚT HODIN, ALE ŽÁDNÁ POTVRZUJÍCÍ ZPRÁVA NÁM NEPŘIŠLA. JDEME TO TEDY ZKONTROLOVAT. PROŠLI JSME PÁR ULIČEK A DOŠLI AŽ K DOMU, KDE MÁME ZAMLUVENO UBYTOVÁNÍ, NIKDO TU VŠAK NENÍ, PROTO SI NEJDŘÍVE PROJDEME MĚSTO A VRÁTÍME SE POZDĚJI. PROCHÁZÍME PARK PŘED UNIVERZITOU, JDEME PO PĚŠÍ ZÓNĚ, POKRAČUJEME NA NÁBŘEŽÍ, PROCHÁZÍME KOSTELY AŽ SE DOSTÁVÁME DO HISTORICKÉHO CENTRA. SVÍTÍ SLUNÍČKO JE KRÁSNÉ POČASÍ. UTEKLO TO, JE PĚT ODPOLEDNE A MY ZNOVU PŘIŠLI NA MÍSTO UBYTOVÁNÍ. ZASE NIKOHO NEMŮŽEME NAJÍT, PROTO VOLÁM NA ČÍSLO A DOMLOUVÁME SE. POČKÁME V BLÍZKÉM PARKU, AŽ K NÁM PŘIJEDE MAJITELKA APARTMÁNU A UBYTOVÁVÁME SE, JE TO PLNĚ VYBAVENÝ DVOUPOKOJOVÝ APARTMÁN S KUCHYŇSKOU LINKOU, SOCIÁLNÍ ZAŘÍZENÍ, BALKON. VEČER PAK JEŠTĚ ZNOVU VYRÁŽÍME DO ULIC. PŘI STMÍVÁNÍ ZAČÍNÁ TROCHU MRHOLIT, NAKONEC SI V BLÍZKÉM OBCHODĚ KUPUJEME JÍDLO KE SNÍDANI A JDEME SPÁT.

Den 2. (29.4.2016) – Historické Bari

dnes ... 0 km
ujeto celkem ... 1050 km
UBYTOVÁNÍ JSME SI ZAMLOUVALI BEZ SNÍDANĚ A TO PROTO, ŽE ODJÍŽDÍME POSLEDNÍ DEN BRZY RÁNO. VSTÁVÁME DO SLUNEČNÉHO DNE. DOPŘEJEME SI BOHATOU SNÍDANI Z MÍSTNÍCH POTRAVIN. TEPLOTA VENKU RYCHLE STOUPÁ, VIDÍM TO JEN NA KRÁTKÉ RUKÁVY, PŘED DESÁTOU VYRÁŽÍME NA PODROBNÉ PROZKOUMÁNÍ HISTORIE BARI.
Chianti
JEDNOTLIVÉ PAMÁTKY NAJDETE POPSÁNY V KAŽDÉM PRŮVODCI. NEBUDU JE JEDNOTLIVĚ POPISOVAT, KOSTELY VŠAK STOJÍ ZA TO. V POKLIDU PROCHÁZÍME ULICE A ULIČKY, DÁVÁME SI PAUZY NA LAVIČCE V PARKU POD PALMOU, ODPOČÍVÁME NA LAVIČCE NA NÁBŘEŽÍ. JE PRACOVNÍ DEN A TATO ČÁST ITÁLIE ZŘEJMĚ JEŠTĚ NENÍ PŘEMNOŽENA TURISTY. OD MÍSTNÍCH OBYVATEL JSME NA PRVNÍ POHLED ODLIŠNÍ, JE PŘES DVACET STUPŇŮ, MY V KRÁTKÉM RUKÁVU, ONI SEM TAM I ZIMNÍ BUNDU, DĚTI BEZ ČEPICE NEDAJÍ ANI RÁNU.
VEČER JSME SE VYDALI I NA DRUHOU STRANU ŽELEZNICE, KTERÁ POMYSLNĚ ODDĚLUJE STAROU ČÁST MĚSTA A NOVOU. TĚSNĚ PŘED ZAVŘENÍM SE DOSTÁVÁME DO RUSKÉHO KOSTELA A ZÚČASTNÍME SE ČÁSTI BOHOSLUŽBY, SAMOZŘEJMĚ V RUŠTINĚ. DOKOUPÍME ITALSKÉ VÍNO A MŮŽEME REKAPITULOVAT.

Den 3. (30.4.2016) - Návrat

dnes ... 1050 km
ujeto celkem ... 2100 km
ODLET Z LETIŠTĚ JE O PŮL DEVÁTÉ. VSTÁVÁME PO ŠESTÉ, BALIT NENÍ TÉMĚŘ CO, PROTO NEJVÍCE ČASU RÁNO VĚNUJEME SNÍDANI. NECHCEME SE TAHAT SE ZBYTKY, PROTO SE SNAŽÍME VŠE SNÍST, COŽ SE NÁM AŽ NA PEČIVO DAŘÍ. DLE PLÁNU NECHÁVÁME KLÍČE OD APARTMÁNU NA LINCE V KUCHYNI, ZABOUCHNEME DVEŘE A JDEME NA NÁDRAŽÍ.
Siena
KUPUJEME LÍSTKY NA METRO A JDEME NA NÁSTUPIŠTĚ. VLAK ODTUD ZAČÍNÁ, PROTO SI MŮŽEME SEDNOUT A ZA DESET MINUT SE SOUPRAVA ROZJÍŽDÍ, PO ČTVRT HODINĚ JSME NA ZASTÁVCE LETIŠTĚ. ZNOVU PROCHÁZÍME PODZEMNÍM TUNELEM DO LETIŠTNÍ HALY. LÍSTKY MÁME ODBAVENÉ A VYTISTĚNÉ I NA CESTU ZPĚT, PROTO MŮŽEME ZROVNA PROJÍT DO KONTROLNÍ ČÁSTI. BRAN JE NA TOMTO LETIŠTI JEN PĚT, ČTVRTÁ JE NAŠE. SEDÁME DO SEDAČKY A MÁME JEŠTĚ PÁR MINUT, NEŽ ZAČNE PROUDIT HAD PASAŽÉRŮ SMĚREM K LETADLU. ZNOVU USEDÁME, ZNOVU K OKÉNKU A ZNOVU NA DRUHOU STRANU NEŽ SVÍTÍ SLUNCE, PŘI VYBÍRÁNÍ SEDADEL JSME DOMA SPEKULOVALI, JAKÉ MÍSTO BUDE NEJLEPŠÍ, VYBRALI JSME PŘÍĎ PŘED KŘÍDLEM A BYLA TO DOBRÁ VOLBA. CESTOU JE VÝHLED AŽ NA ZEM, MRAČKŮ JE JEN PÁR. LET UTEČE RYCHLE A KROUŽÍME NA PŘISTÁNÍ. VÝSTUP Z LETADLA A PRŮCHOD DO LETIŠTNÍ HALY JE SVIŽNÝ. JEŠTĚ SE JDEME PODÍVAT NA VYHLÍDKOVOU PLOŠINU NA LETIŠTI, DO "NAŠEHO" LETADLA UŽ NASTUPUJÍ DALŠÍ CESTUJÍCÍ, TENTOKRÁT LETADLO POKRAČUJE V LETU DO ŘÍMA. PŘEJDEME PŘES SILNICI K PARKOVIŠTI A LETECKÝ VÝLET KONČÍ.

DĚKUJEME ZA POZORNOST.
Mail us:  kralova@infoczech.cz visitor's IP: 54.81.8.73 TOPlist InfoCzech.cz Copyright (c)2010 ELMO Jan Král