Proslov:

Jarní Berlín. Putování za tajemnými pozůstatky berlínské zdi. Ubytováni v Západním Berlíně. Vyhlídka z televizní věže. Cestování po Berlíně soustavou U-bahnu. Fotogalerii připravím na tomto webu.
Trasa celkem: 1.035km. Automobil: Hyundai Santa Fé.

Den 1. (24.3.2016) – Přejezd přímou cestou do Berlína

ujeto celkem ... 532 km
PRVNÍ PRODLOUŽENÝ VÍKEND V TOMTO ROCE MUSÍME VYUŽÍT A TAK SE ZAJIŠTĚNÝM UBYTOVÁNÍM STARTUJEME AUTO SMĚR BERLÍN. VYJÍŽDÍME KOLEM DESÁTÉ RÁNO, CESTA NEBUDE DLOUHÁ A TAK PLÁNUJEME DOJEZD SLADIT S NÁSTUPEM UBYTOVÁNÍ V HOTELU.
HOTEL
JEDEME DLE VOLBY NAVIGACE S PRIORITOU RYCHLOSTI, PROTO NÁS VEDE NA HRADEC KRÁLOVÉ, DÁLNICE PODĚBRADY A PRAHA. JEDE SE PLYNULE. Z PRAHY POKRAČUJEME DÁL NA SEVER, PŘES ÚSTÍ NAD LABEM A DÁLNICÍ NA DRÁŽĎANY. NĚMECKÉ DÁLNICE ZŘEJMĚ NENÍ NUTNÉ PŘEDSTAVOVAT, PO NICH TO FRČÍ JEDNA BÁSEŇ A PO PĚTI HODINÁCH JÍZDY PARKUJEME PŘED HOTELEM SE ZAMLUVENÝM UBYTOVÁNÍM V HOTELU SEMINARIS. MÁME V PLÁNU PROHLÉDNOUT OKOLÍ HOTELU, RESTAURACE, BARY, MÍSTNÍ PRODEJNU POTRAVIN A BLÍZKOU ZASTÁVKU METRA. MÍSTO NA PARKOVÁNÍ JE HNED POD OKNY NAŠEHO POKOJE V HOTELU, JAK JSME POZDĚJI ZJISTILI, TAKŽE HURÁ NA RECEPCI. CHECK-IN PROBĚHL RYCHLE A BEZ PROBLÉMŮ. TAK JAKO VŽDY SI ZAMLOUVÁME HOTEL PŘES SPOLEČNOST BOOKING.COM A ZATÍM JSME NEMĚLI SEBEMENŠÍ PROBLÉM. PO OBDRŽENÍ RF KARET PRO VSTUP NA POKOJ A INFORMACI O MÍSTĚ A ČASE PODÁVÁNÍ SNÍDANĚ, ODNÁŠÍME VĚCI Z AUTA NA POKOJ. NÁSLEDNĚ VYRÁŽÍME PROHLÉDNOUT OKOLÍ, SMĚR MÍSTNÍ BOULEVARD, MRKNEME NA ZASTÁVKU METRA A VEČER SE PŘIBLÍŽÍ JAK ROZJETÝ VLAK. ZÍTRA MÁME V PLÁNU CELODENNÍ VÝLET DO CENTRA A JE TŘEBA NABRAT DOSTATEK SIL.

Den 2. (25.3.2016) – Stáváme se berlíňany, trochu deštivo

ujeto celkem ... 532 km
SNÍDANĚ SE PODÁVÁ OD 7.00, ALE MY BYLI RÁDI, ŽE JSME SE PO OSMÉ TEPRVE VZBUDILI. PŘI VĚTŠINĚ UBYTOVÁNÍ RÁDI ZKOUMÁME MÍSTNÍ KUCHYNI A ZPŮSOB PODÁVÁNÍ JÍDEL A NÁPOJŮ. VÝBĚR FORMOU ŠVÉDSKÝCH STOLŮ JE ŠIROKÝ A MY SE NAJEDLI DOSYTA A JÁ SNAD I JEŠTĚ TROCHU VÍC. PO SNÍDANI ODCHÁZÍME ZA MÍRNÉHO MRHOLENÍ A S TEPLOTOU OKOLO 6°C SMĚR METRO, ZASTÁVKA DAHLEM-DORF.
Chianti
NEJPRVE SE POKOUŠÍME KOUPIT CELODENNÍ JÍZDENKY A ZAPLATIT KARTOU, PO PÁR POKUSECH PLATÍME PAPÍROVKAMI A PO PÁR MINUTÁCH JIŽ SEDÍME VE VAGÓNU NA TRASE U3. PŘEJÍŽDÍME NĚKOLIK STANIC AŽ NA PŘEDPOSLEDNÍ ZASTÁVKU WITTENBERGPLATZ. CESTU NÁM ZPŘÍJEMŇUJÍ POULIČNÍ VYHRÁVAČI NA COKOLIV. SAXOFON, TAHACÍ HARMONIKA, ZPĚV ATD. A PAK SAMOZŘEJMĚ LOUDÍ TURISTY O BAKŠIŠ. TO BYCH MUSEL PŘI KAŽDÉ JÍZDĚ ROZBÍT NEJEDNO PRASÁTKO, ABY SE DALI VŠICHNI OBDAROVAT. ZASTÁVKA WITTENBERGPLATZ JE SPOJNICÍ NĚKOLIKA TRAS METRA, TAKŽE TU PŘESTUPUJEME DÁLE NA U2 A ODJÍŽDÍME NA ALEXANDERPLATZ. NÁMĚSTÍ JE V OBLEŽENÍ STÁNKŮ SROVNATELNĚ S VÁNOČNÍM STAROMÁKEM V PRAZE. PROCHÁZÍME Z NÁMĚSTÍ KOLEM NÁDRAŽÍ, SMĚREM PŘES PARK, KOLEM RADNICE A KOSTELA SVATÉ MARIE SMĚREM K ŘECE SPRÉVĚ A BERLÍNSKÉ KATEDRÁLE. DÁLE SMĚREM K BERLÍNSKÉMU MUZEU A K MUZEU EGYPTA. VŠE JSOU TO HISTORICKÉ STAVBY, PO VÁLCE ZNOVU OPRAVENÉ. PO HLAVNÍ TŘÍDĚ JDEME SMĚREM K BRANDENBURGSKÉ BRÁNĚ. TURISTŮ JE RELATIVNĚ MÁLO. OD BRÁNY JDEME TŘÍDOU EBERTSTRASSE SMĚREM K POTZDAMERPLATZ. ZDE NASTUPUJEME DO METRA A PŘEJÍŽDÍME RŮZNÉ STANICE SE ZASTÁVKAMI. PROHLÍŽÍME OKOLÍ KOLEM VÝSTUPŮ STANIC. POTÉ SE VRACÍME DO HOTELU, KDE CESTOU NAVŠTÍVÍME I MÍSTNÍ OBCHŮDEK. K VEČERU DÉŠŤ ZESILUJE, PROTO FOTÍME PO SETMĚNÍ KOLEM STANICE NA POTZDAMERPLATZ, KDE JE NEJVÍCE NOČNÍCH SVĚTEL. DO POSTELE ULÉHÁME S DOBROU PROCHÁZKOU V NOHÁCH.

Den 3. (26.3.2016) - Sluncem zalitý Berlín

ujeto celkem ... 532 km
SPÁNEK JSME SI DOPŘÁLI DOVOLENKOVÝ, NAKONEC VSTÁVÁME V 8:30 A TO NÁS VYHNAL JEN HLAD. SNÍDANĚ BOHATÁ S VÝBĚREM VŠEHO, CO SI ČLOVĚK MŮŽE PŘÁT. MRAKY A DÉŠŤ JSOU PRYČ. SBALÍME SE NA CESTU A VYRÁŽÍME. STEJNĚ JAKO VČERA SMĚŘUJÍ PRVNÍ KROKY NA ZASTÁVKU METRA DAHLEM-DORF.
Berlin
NA NÁSTUPIŠTI ČEKÁME JEN PÁR MINUT, COŽ STAČÍ NA NÁKUP CELODENNÍ JÍZDENKY, SAMOZŘEJMĚ ZA HOTOVÉ. CESTA VEDE DO CENTRA BÝVALÉ VÝCHODNÍ ČÁSTI BERLÍNA, V PLÁNU MÁME NÁVŠTĚVU TLEVIZNÍHO VYSÍLAČE. HODNĚ JSME PŘEMÝŠLELI O OBJEDNÁNÍ PROHLÍDKY PŘES INTERNETOVÝ PORTÁL, ALE PAK JSME TO RADŠI NECHALI NÁHODĚ. JELIKOŽ SE NÁM VČEREJŠÍ POHLED NA POTZDAMERPLATZ VELICE LÍBIL A VŘELE HO DOPORUČUJEME, NECHTĚLI JSME VYNECHAT ANI PROHLÍDKU MÍSTA BĚHEM DNE.
ALE PĚKNĚ POPOŘADĚ. TRASU METRA MÍRNĚ MĚNÍME, I KDYŽ NÁS OBČAS MATE NĚMECKÝ SYSTÉM PŘÍPOJEK. PO JEDNOM KOLEJIŠTI JEZDÍ STŘÍDAVĚ VÍCE SOUPRAV A JE NUTNÉ DÁVAT PŘI PŘESTUPOVÁNÍ VĚTŠÍ POZOR NEŽ V METRU V PRAZE. I DNES MÁME CELODENNÍ JÍZDENKY, PROTO SI MŮŽEME ZKOUŠET CESTOVÁNÍ JAK SE NÁM ZLÍBÍ. VYSTUPUJEME NA ZASTÁVCE ALEXANDERPLATZ, JŮ, TO JE ALE FRONTA NA VĚŽ. MY JDEME SMĚREM KE KAŠNĚ NEPTUNBRUNNEN A PROHLÍŽÍME KOSTEL ST. MARIENKIRCHE, KTERÝ JE BOHUŽEL V REKONSTRUKCI A JE KOLEM POSTAVENÉ LEŠENÍ. ALE INTERIÉR JE ZPŘÍSTUPNĚN A STOJÍ ZA TO. POTÉ POKRAČUJEME SMĚR ROTES RATHAUS, VYUŽÍVÁME STŘÍDAVĚ JÍZDU METREM A NEBO JDEME PĚŠKY. TKŽE BĚHEM SOBOTY PŘIDÁVÁME DO REPERTOÁRU DENNÍ POTZDAMMER, BRANIBORSKOU BRÁNU, POMNÍK HOLOKAUSTU A ZÁROVEŇ KOPÍRUJEME MÍSTA, KDE BYLA VYSTAVĚNA BERLÍNSKÁ ZEĎ. BERLÍN JE TURISTICKY NEJVÍCE ZATÍŽEN PRÁVĚ V TENTO DEN. MUZEA, PARKY, KOSTELY, VŠUDE SPOUSTY TURISTŮ. A JELIKOŽ BĚHEM CELODENNÍHO PROCHÁZENÍ VIDÍME U BERLÍNSKÉ VĚŽE STÁLE VELKOU FRONTU, NÁVŠTĚVU VĚŽE RUŠÍME A NAHRAZUJEME JÍ NÁVŠTĚVOU MRAKODRAPU NA POTZDAMERPLATZU. ZDE JE VYHLÍDKOVÁ PLOŠINA VE 24. PATŘE A JE TO TÉMĚŘ BEZ FRONTY. VEČER JEDEME S-BAHNEM KE ZNÁMÉMU MOSTU V BERLÍNĚ, KDE SE NATÁČELO NĚKOLIK FILMŮ. JE TO OBERBAUMBRÜCKE. TATO ČÁST BERLÍNA PO SETMĚNÍ OPRAVDU ŽIJE, JE TU SPOUSTY RESTAURACÍ, ALE TAKÉ JE ZAPOTŘEBÍ VĚTŠÍ ODVAHA. CESTA ZPĚT METREM BYLA POHODLNÁ A METRO VE VEČERNÍCH HODINÁCH JEZDÍ SE STÁLE DOBRÝMI ROZESTUPY A JE POLOPRÁZDNÉ.

Den 4. (27.3.2016) – Neděle před velikonočním pondělím

ujeto celkem ... 532 km
PROHLÍDKA BERLÍNA SE PLNÍ DLE PLÁNU. V ULICÍCH JE PODSTATNĚ MÉNĚ TURISTŮ A JE DOCELA VOLNÝ PROSTOR I OKOLO PAMÁTEK. PROHLÍŽÍME PĚŠÍ BULVÁR KOLEM SPRÉVY AŽ K REICHSTAGSGEBAUDE, KTERÝ JE STŘEŽEN A JEŠTĚ V UCTIVÉ VZDÁLENOSTI OPLOCEN, ABY SE ZBRÁNILO ÚTOKŮM. ODTUD PŘES PARK, PAMÁTNÍK, CESTOU BÝVALÉ BERLÍNSKÉ ZDI, PO TŘÍDĚ EBERTSTRASSE AŽ K POTZDAMER PLATZ. ODTUD VEDE PROMENÁDA GABRIELE TERGIT, KTERÁ JE TAKÉ NA MÍSTĚ BÝVALÉ BERLÍNSKÉ ZDI. NEZAPOMENEME NA ZNÁMÝ POMNÍK S AMERICKOU CELNICÍ. PÁR ZASTÁVEK BĚHEM DNE NA DOPLNĚNÍ TEKUTIN A SVAČINKU V PODOBĚ PIZZY. KOLEM ČTVRTÉ ODPOLEDNE KUPUJEME BEZ FRONTY LÍSTEK NA VSTU DO TELEVIZNÍHO VYSÍLAČE A ČEKÁME NA SMS ZPRÁVU S INFORMACÍ, KDY BUDEME MOCI VYJET VÝTAHEM NAHORU.
ČEKÁME V BARU POD VĚŽÍ S TRABANTEM UPROSTŘED MÍSTNOSTI A TAK TO PO OZNÁMENÍ NEMÁME DALEKO. VYJÍŽDÍME NAHORU A UŽÍVÁME SI CELOU HODINU A PŮL VÝHLED NA BERLÍN VČETNĚ NÁDHERNÉHO ZÁPADU SLUNCE. POTÉ UŽ JEN VYUŽÍVÁME METRO NA PŘESUNY A NOHY ŠETŘÍME. UŽÍVÁME POSLEDNÍ ATMOSFÉRU BERLÍNA, HISTORICKÉHO A TAKÉ HISTORIÍ POZNAMENANÉHO MĚSTA. NA HOTEL DORÁŽÍME POZDĚ V NOCI A PO ULEHNUTÍ SPÍME JAKO MIMINKA.

Den 5. (28.3.2016) – Velikonoce a návrat domů přes Hřensko

dnes ... 503 km
ujeto celkem ... 1035 km
BOHATÁ SNÍDANĚ NÁS NABÍJÍ ENERGIÍ, JE VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ. VĚTŠINA LIDÍ SLAVÍ SVÁTEK DOMA A HOTEL JIŽ NENÍ TAK PŘEPLNĚNÝ. PO SNÍDANI PROVEDEME CHECK-OUT A NASEDÁME DO AUTA SMĚR ČESKÁ TŘEBOVÁ. STAVUJEME SE U TROPICAL ISLAND KOUSEK POD BERLÍNEM, ZBYTEK NĚMECKA PROJÍŽDÍME PO DÁLNICI JEDNÍM VRZEM A ZASTAVUJEME AŽ V HŘENSKU. I TADY TO VYPADÁ, ŽE JSME STÁLE V NĚMECKU, PROJDEME TRŽNICI A VYCHUTNÁME SI POHLED NA ŠIROKÉ LABE. ZBYTEK CESTY JE RUTINA, ČESKÁ LÍPA, MIMOŇ, JÍČÍN, HRADEC KRÁLOVÉ A JSME DOMA.

DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST A SNAD SE VÁM TENTO CESTOPIS LÍBIL.
Mail us:  kralova@infoczech.cz visitor's IP: 54.81.8.73 TOPlist InfoCzech.cz Copyright (c)2010 ELMO Jan Král