Proslov:

Přikládáme cestopis pro turisty, které láká procházka po alpských stezkách, rádi přejíždějí vysokohorské průsmyky autem a líbí se jim vysokohorské přehrady v létě.Fotogalerie.
Rekapitulace nákladů:
Rakouská dálniční známka (vignette) na 10 dní 8,50 EUR
Nafta za 0,979 EUR/litr: cca 2000,- Kč
Hotel Malta se snídaní: 4x noc ... 200 EUR (ušetřeno za SommerCard 80 EUR)
Hotel Petersberg se snídaní:3x noc ... 165 EUR
Trasa celkem: 2.060 km za pomoci naší "bobule" Santa Fé

Den 1. (28.7.2016) – Odjezd do zahraničí

jízda celkem ... 413 km (182.394)
VE ČTVRTEK, SNAD NEPŘÍLIŠ PŘECPANÝCH SILNIC, ODJÍŽDÍME V ODPOLEDNÍM ČASE, TEDY 14.20 JE JASNO A 22°C, SMĚR BRNO, KDE PRAVIDELNĚ NAKOUPÍME CESTOVNÍ JÍDLO. PŘED HRANICEMI NAPLŇUJEME NÁDRŽ ZA 27 Kč/LITR A PŘEKRAČUJEME HRANICE. ŽÁDNÉ ZDRŽENÍ ČI KONTROLY NAVÍC TU NEPOTKÁVÁME A MŮŽEME SE ZNOVU PŘESVĚDČIT, JAK RAKUŠANÉ POKRAČUJÍ S NAPOJENÍM DÁLNICE NA NAŠE ÚZEMÍ. KAŽDÝ ROK JE TU VIDĚT DALŠÍ POKROK.
STANDARDNĚ KUPUJEME DESETIDENNÍ DÁLNIČNÍ ZNÁMKU U ČERPACÍ STANICE VE MĚSTĚ POYSDORF A POPRVÉ ZJIŠŤUJI, ŽE PANÍ ZA PŘEPÁŽKOU JE ČEŠKA. CENA SE ZVEDLA O 1,5% NA 8,80 EUR, ALE I TAK JE JEDNA Z NEJNIŽŠÍCH Z OKOLNÍCH STÁTŮ. NAJÍŽDÍME NA DÁLNICI, KTERÁ TU NOVĚ ROSTE A NYNÍ ZAČÍNÁ U MĚSTA SCHRICK, OBJÍŽDÍME VÍDEŇ, KDE UŽ MĚŘÍME 26°C, A POKRAČUJEME PŘES LEOBEN K APLSKÉMU MASÍVU. DOPRAVA JDE PLYNULE A PO NALEZENÍ VHODNÉ ČERPACÍ STANICE AGIP S PARKOVIŠTĚM KONČÍME V 20.15 PŘESUN PRVNÍHO DNE.

Den 2. (29.7.2016) – Přejezd na Maltu a ubytování

jízda celkem ... 612 km (182.807)
RÁNO JSME SI PŘISPALI A UŽ BYLO SLUNÍČKO VYSOKO NA OBLOZE, KDYŽ JSME SE VYKLUBALI Z AUTA. DALI JSME SI SNÍDANI A V 8.45 MIZÍME. VYJELI JSME U MĚSTA JUDENBURG NA DÁLNICI, Gmünd Malta KTERÁ SE ZDE MĚNÍ JEN NA NORMÁLNÍ SILNICI, TEPRVE PO 60 KM V ST. MICHAEL IM LUNGAU SE MĚNÍ NA DÁLNICI A TO NA SEVERNÍ A JIŽNÍ ÚSEK, MY ZAPLATILI MÝTO (5,50 EUR) ZA PROJETÍ NOVÉHO DLOUHÉHO TUNELU A OCITLI SE V NAŠEM ÚDOLÍ. TRASU JSME MĚLI NAPLÁNOVANOU, ODBOČKU JSME NEMINULI, JELIKOŽ SMĚROVKY BYLY PŘEHLEDNÉ A NEDALO SE TO MINOUT. V MALEBNÉM MĚSTĚ GMÜND JSME ZAPARKOVALI NA NEPLACENÉM PARKOVIŠTI POD HRADEM ŠLI NA JEHO PROHLÍDKU. JE TO KOUSEK DO KOPCE, NO KDO BY SE DIVIL, HRAD JE NA KOPCI TÉMĚŘ POKAŽDÉ. BYLO JEŠTĚ DOPOLEDNE, ČASU DOST, MY PROŠMÍROVALI HRAD KŘÍŽEM KRÁŽEM, TÉMĚŘ CELÝ JE PŘÍSTUPNÝ A ZDARMA. VÝHLED Z NĚHO NA MĚSTO A BLÍZKÉ HORY STOJÍ ROZHODNĚ ZA TO. U PARKOVIŠTĚ SE NACHÁZÍ TAKÉ NĚKOLIK MARKETŮ, MY DOPLNÍME MÍSTNÍ POTRAVINY. SÝRY, SALÁMY A VÍNO. K TOMU I OVOCE A ZELENINU NA UKUSOVÁNÍ PŘI JÍZDĚ AUTEM. KOLEM 12.35 POKRAČUJEME ÚDOLÍM DÁL, DO KOPCE A PO CCA 10 KM SE DOSTÁVÁME DO MALÉHO MĚSTA MALTA.
STEJNÝ NÁZEV MĚSTA JAKO OSTROVA, KDE JSME BYLI V ČERVNU NÁS NADCHLA NATOLIK, ŽE JSME SI OBJEDNALI UBYTOVÁNÍ PŘES WWW.BOOKING.COM, NAŠLI ZAJÍMAVOSTI V OKOLÍ A VYRAZILI. UBYTOVÁNÍ V GÄSTEHAUS HUBERTUS JSME BEZ ROBLÉMŮ NAŠLI. MÁME REZERVOVÁN POKOJ OD 31.7., CHECK-IN V 14.00. MILÁ PANÍ A ZÁROVEŇ MAJITELKA MÍSTNÍHO HORSKÉHO HOTÝLKU BYLA VELMI POZORNÁ, VŠE NÁM UKÁZALA A K POBYTU JSME DOSTALI KÄRNTEN CARD (MÍSTNÍ KARTA NA PODPORU TURISMU S MOŽNOSTÍ VYUŽITÍ NĚKTERÝCH SLUŽEB ZDARMA NEBO SE SLEVOU). JEŠTĚ JSEM SI ZJIŠŤOVAL VOLNÉ KAPACITY HOTELU, JELIKOŽ NA SERVERU BOOKING.COM BYL DALŠÍ DEN ZOBRAZEN JAKO OBSAZENÝ, ALE BYL JSEM UJIŠTĚN, ŽE TO JE JEN PROTO, ŽE MAJITELKA NEUDÁVÁ VŠECHNY VOLNÉ TERMÍNY PRO JEJICH SPOLEČNOST. MOHLI JSME SE TEDY ROZHODNOUT, JESTLI POBYT JEŠTĚ PRODLOUŽÍME.
VYBALENO NA POKOJI MÁME ZA CHVILKU A NENÍ JEŠTĚ ANI POZDNÍ ODPOLEDNE, A TAK S KARTOU VYRÁŽÍME NA PROHLÍDKU MÍSTNÍ KASKÁDY PŘEHRAD. V ÚDOLÍ KUDY PROJÍŽDÍME JE TO VŠUDE SAMÝ VODOPÁD S VÝŠKOU MEZI 10 AŽ 100 METRY. PŘÍLEŽITOSTNĚ ZASTAVUJEME A PROHLÍŽÍME SI JE. PŘI STOUPÁNÍ PŘES KOSCHACH NÁS ZASTAVUJE BUDKA SE ZÁVOROU, PROKAZUJEME SE KARTIČKOU A JEDEME DÁL PO MALTA HOCHALMSTRASSE. CESTA JE DLOUHÁ PŘES PATNÁCT KILOMETRŮ A STÁLE DO KOPCE, KLIKATÍCÍ SE SILNICE, KDE SE STŘÍDAJÍ MOSTY A TUNELY. JEN V NĚKTERÝCH MÍSTECH JE SEMAFOR, ABY SE DALO JET STŘÍDAVĚ PO ÚZKÉM PRUHU SILNICE. AŽ KDYŽ VYJEDEME NA VRCHOL ASFALTKY, VIDÍME NOVĚ POSTAVENÝ HOTEL TOP GASTRO S RESTAURACÍ A VELKÝM PARKOVIŠTĚM. ODTUD SE PĚŠKY JDEME PROJÍT NA HRÁZ PŘEHRADY, KTERÁ MÁ VÝŠKU VÍCE NEŽ 200 METRŮ A ŠÍŘKU NECELÝ KILOMETR. AUT I LIDÍ JE TU DOST, DOCELA FOUKÁ, ALE TEPLOTA JE TĚSNĚ POD DVACET STUPŇŮ. UPROSTŘED PŘEHRADY MŮŽETE VYZKOUŠET SKYWALK - TERASU S PROSKLENOU PODLAHOU, KDE ČLOVĚK STOJÍ NAD 200 METROVOU PROPASTÍ. BARVA VODY V PŘEHRADĚ JE ŠEDIVĚ BÍLÁ ZBARVENÁ LEDOVCI A POD HLAVNÍ VODNÍ PLOCHOU JE VIDĚT I MENŠÍ PŘEHRADA POD NÍ. PO DŮKLADNÉM PROFOUKNUTÍ TRIČKA A NASBÍRANÝCH ZÁBĚRECH NASEDÁME DO AUTA A POMALU SJÍŽDÍME ZASE ZPĚT. NUTNO JEŠTĚ PODOTKNOUT, ŽE Z HORNÍHO PARKOVIŠTĚ VEDOU VŠEMI SMĚRY PĚŠÍ TURISTICKÉ TRASY. A JE TU I MOŽNOST PŘEHRADU CELOU OBEJÍT VČETNĚ ZASTÁVEK NA OBČERSTVENÍ. PO NÁVRATU ZPĚT DO ÚDOLÍ PARKUJEME U HOTELU A JDEME SI PROHLÉDNOUT OKOLÍ. MALTA PLNĚ ODPOVÍDÁ HORSKÉMU MĚSTEČKU, KDE JE KLID A PO SETMĚNÍ JSOU VIDĚT NÁDHERNĚ HVĚZDY.

Den 3. (30.7.2016) - Seeboden, jezero Millstätter, Panoramastasse a děsivá cesta k přehradě

celkem ... 1035 km (183.006)
SNÍDANĚ SE PODÁVALA V PŘÍZEMÍ V MÍSTNOSTI, KTERÁ SLOUŽÍ JAKO SPOLEČENSKÁ, ČÁSTEČNĚ JÍDELNA, RESTAURACE A TAKÉ K PODÁVÁNÍ SNÍDANÍ. SNÍDANĚ JE S OBSLUHOU A PŘIDĚLENÝM MÍSTEM U STOLU, V NABÍDCE MÁME DŽUSY, MARMELÁDY, MED A OVOCE, VEJCE, JOGURTY. SALÁMY NĚKOLIKA DRUHŮ A SÝRY JSOU PŘIPRAVENY PŘÍMO NA STOLE VČETNĚ PEČIVA A MÁSLA. KÁVU NEBO ČAJ DLE PŘÁNÍ DONESE PŘÍMO OBSLUHA. PO SNÍDANI HNED VYJÍŽDÍME, JEŠTĚ JSEM NEZMÍNIL POČASÍ, I TADY V HORÁCH SE TEPLOTY BLÍŽÍ V POLEDNE KE TŘICÍTCE A JE SLUNEČNO. SJÍŽDÍME DOLŮ DO GMÜNDU, PODJÍŽDÍME POD DÁLNICÍ A SJÍŽDÍME PO SILNICI Z HLAVNÍHO KRUHOVÉHO OBJEZDU, ALE NETREFILI JSME TU PRAVOU, PO PÁR KILOMETRECH SE DOSTÁVÁME NA PARKOVIŠTĚ, KTERÉ JE UMÍSTĚNÉ U MÍSTNÍ ŘEKY. JE TU SOCIÁLNÍ ZAŘÍZENÍ, MÍSTO PRO VODÁKY NA STANY A NÁSTUPIŠTĚ LODÍ NA ŘEKU. POTKÁVÁME ZDE I NĚKOLIK ČESKÝCH AUT PŘIPRAVENÝCH ŘEKU LIESER SJÍŽDĚT. KOUSEK SE VRACÍME A NAPOJUJEME SE NA MENŠÍ SILNICI (Trefflinger Landesstraße) VEDOUCÍ PO KOPCÍCH A TUDY SE DOSTÁVÁME K VELKÉMU JEZERU, PŘILEHLÉ MĚSTO MILLSTATT SLOUŽÍ JAKO LETNÍ REKREAČNÍ STŘEDISKO S KOUPALIŠTĚM, TOBOGÁNY I SKOKANSKÝMI MŮSTKY. MY ZAPARKUJEME PŘED MÍSTNÍM OBCHODEM A JDEME SE PODÍVAT NA PROMENÁDU. POTÉ SI KUPUJEME KILO ZMRZLINY A PO JEJÍM SNĚDENÍ JSME POOBĚDVALI TAK DOSYTA, ŽE MŮŽEME POKRAČOVAT DÁL. PŘÍSTUP DO JEZERA JE JEN Z TÉTO SEVERNÍ ČÁSTI, JELIKOŽ DRUHÝ BŘEH JE ZAROSTLÝ LESEM A VELMI PŘÍKRÝ. NEPLÁNOVNĚ SE DOSTÁVÁME NA ZAČÁTEK VYHLÍDKOVÉ TRASY TSCHIERNOCK PANORAMASTRASSE A PO ZAKOUPENÍ VJEZDU ZA 6,20 EUR (TADY SE NA KARTU VZTAHOVALA JEN SLEVA) JSME MOHLI POKRAČOVAT PŘES SERPENTÝNY NA DALŠÍ VRCHOL S VYHLÍDKOU. CESTA VEDE LESEM A HODNĚ DO KOPCE S VÝJEZDEM DO NADMOŘSKÉ VÝŠKY 2000 METRŮ. NA KONCI NÁS ZASTAVILA RESTAURACE S PARKOVIŠTĚM. MY SI NA ZDE UMÍSTĚNÉ CEDULI VYBÍRÁME TURISTICKOU TRASU A JDE SE NA VÝLET. LES SE STŘÍDÁ S LOUKOU, TU A TAM MAJÍ MÍSTNÍ POSTAVENÉ RŮZNÉ SRUBY A CHATY. LIDÍ TU MOC NEPOTKÁVÁME, I KDYŽ PARKOVIŠTĚ BYLO POMĚRNĚ PLNÉ. VÝHLED Z TÉTO VÝŠKY JE VYJÍMEČNÝ. ZPĚT DO MĚSTA MALTA SE VRACÍME V POZDNÍM ODPOLEDNI A TAK JEŠTĚ PŘIDÁVÁME DALŠÍ VODOPÁDY V "NAŠEM" MALTSKÉM ÚDOLÍ. KONEČNĚ SE NÁM DAŘÍ NAJÍT ODBOČKU NA PŘEHRADU GÖSSKARSPEICHER A CESTU BYCH DOPORUČIL KAŽDÉMU, KDO MÁ RÁD ZVÝŠENÝ ADRENALIN. V SEDM VEČER PARKUJEME U HOTELU A DÁVÁME SI NA TERASE VEČEŘI, BOUŘKA Z DUSNA JE PŘÍJEMNÝM ZAKONČENÍM DNE.

Den 4. (31.7.2016) - Mallnitz, lanovka na Hannoverhaus a výhled na Ankogelgruppe

ujeto celkem ... 1245 km (183.134)
HNED RÁNO JSME SE ROZHODLI, ŽE TU POBYT JEŠTĚ O JEDEN DEN PRODLOUŽÍME, PROTO JSME SI TO HNED PO SNÍDANI DOMLUVILI A DOSTALI PRODLOUŽENOU KARTU SLEV. A ZAJELI DO ZIMNÍHO STŘEDISKA MALLNITZ,
Mallnitz
KDE JSME ZDARMA MOHLI VYUŽÍT LANOVKU NA VRCHOL. LANOVKOU SE JEDE S PŘESTUPEM V DVOUKILOMETROVÉ VÝŠCE NA MOŘEM A POTÉ POKRAČUJE NA HŘEBEN, KTERÝ SE PŘEKLÁPÍ DO ÚDOLÍ GASTEIN. NA VRCHOL JSME SE MUSELI I DOBŘE OBLÉKNOUT. TEPLOTA SE BLÍŽILA K DESETI STUPŇŮM. POČASÍ TU BYLO DRAMATICKÉ A ZAČALO I PRŠET, MOHLI JSME SI ZAKOULOVAT ČI POSTAVIT SNĚHULÁKA, ALE RÁDI JSME NAKONEC PO ROZHOVORU S YETIM NASEDLI DO KABINEK NA CESTU ZPÁTKY. CELKOVĚ SE DNES DEN TROCHU LIŠIL OD PLÁNU, RÁNO JSME SE DOSTALI DO ZÁCPY A ODPOLEDNE NÁM NAOPAK ZBYLO TROCHU ČASU A ELÁNU JEŠTĚ NA PROCHÁZKU PO MALTĚ AŽ K SOUSEDÍCÍ VESNICI GRIES SE SPORTOVNÍM AREÁLEM A PARKEM. NAVEČER UŽ JEN ODPOČÍVÁME V PŘÍSTŘEŠKU U HOTELU.

Den 5. (1.8.2016) - Muzeum Porsche, Nockalmstrasse Panorama

ujeto celkem ... 1355 km(183.295)
POSLEDNÍ DEN V MALTĚ, DNES PŘEJÍŽDÍME NA SEVER DO JINÉ ČÁSTI ALP. SNÍDANĚ JE PO CELOU DOBU POBYTU V NAPROSTÉ POHODĚ. CHECK-OUT KOLEM DESÁTÉ, VENKU MÍRNĚ MRHOLÍ A JE 16°C. SJÍŽDÍME ÚDOLÍM DO MĚSTA GMÜND. A JELIKOŽ MÁME POSLEDNÍ DEN K POUŽITÍ KÄRNTEN CARD, PARKUJEME NA PARKOVIŠTI POD HRADEM A JDEME SE PODÍVAT DO MUZEA PORSCHE,
přejezd
TEN JE OD PARKOVIŠTĚ JEN PÁR SET METRŮ. (VSTUP S CARD ZDARMA, JINAK 8 EUR). MUZEUM JE ZAJÍMAVÉ, PROHLÍDKA JE ZHRUBA NA HODINU. DÁL MÁME NASMĚROVÁNO NA ZIMNÍ STŘEDISKO KATSCHBERG S NADMOŘSKOU VÝŠKOU KOLEM 1600 METRŮ, KAM JEDEME VEDLEJŠKOU POD DÁLNICÍ ZAKONČENOU PRUDKÝM STOUPÁNÍM. TOTO MĚSTO JE JISTĚ DOBRÝ TIP NA ZIMNÍ DOVOLENOU, ALE DNES LANOVKY NEJEZDÍ, PROTO JEN OBEJDEME SPODNÍ ČÁST SJEZDOVEK, MRKNEME NA HOTELY A POKRAČUJEME DÁL. KOUSEK SE VRACÍME NA KREMSBRÜCKE, ZDE ODBOČUJEME PO 7 KM SE NAPOJUJEME NA PLACENOU SILNICI NOCKALMSTRASSE PANORAMA (S KARTOU JE PŘEJEZD ZDARMA). ROZHODNĚ TENTO ÚSEK DOPORUČUJEME, I KDYŽ NÁS V NEJVYŠŠÍM ÚSEKU NAD 2000 M N.M. ČEKALA TEPLOTA JEN 8°C A VÍTR I DÉŠŤ. PŘÍRODA VŠUDE OKOLO JE KRÁSNÁ A DÁ SE JÍT TÉMĚŘ KAMKOLIV. OD SILNICE ZAČÍNAJÍ TURISTICKÉ STEZKY A I MY POTKALI ZAPÁLENÉ CYKLISTY. PANORAMA JE CCA 15 KM DLOUHÉ. DÁLE POKRAČUJEME SMĚR MURAU A PO DALŠÍM ÚDOLÍ NÁSLEDUJE HŘEBEN S DALŠÍ SUPER PANORAMA VYHLÍDKOU S NÁZVEM SÖLKPASS.
PŘI SJÍŽDĚNÍ DOLŮ PARKUJEME VE VESNICI ST. NIKOLAI IM SÖLKAL. MAJÍ ZDE POMĚRNĚ VELKÉ PARKOVIŠTĚ PRO TURISTY A ZAČÍNÁ TU MNOHO TURISTICKÝCH TRAS. ROZHODLI JSME SE TU PŘENOCOVAT A TAK PO ZBYTEK ČASU TAKÉ VYBÍRÁME JEDNU TRASU ÚDOLÍM K VODOPÁDU A VYDÁVÁME SE NA CESTU. TEPLOTA UŽ NAD 15°C NEVYLEZE, ALE NA SVIŽNOU CHŮZI TO JE AKORÁT. PROCHÁZÍME PŘES OHRADY A VŠUDE POTKÁVÁME RAKOUSKÉ KRÁVY A V MENŠÍM POČTU I KONĚ. KOLEM OSMÉ VEČER SE VRACÍME K AUTU A UŽ JEN RELAXUJEME U FOTEK A PLÁNUJEME ZÍTŘEJŠÍ CESTU.
V NOCI TEPLOTA JEŠTĚ POKLESLA A SPACÁK V AUTĚ BYL SPRÁVNÝM OHŘÍVADLEM.

Den 6. (2.8.2016) - Petersberg

ujeto celkem ... 1900 km (183.487)
PO VČEREJŠÍM DEŠTI SE DNAS NA NÁS HNED OD RÁNA SMĚJE SLUNÍČKO. TEPLOTA ŠLA V NOCI SICE DOLŮ, ALE BYL KLID A SPALO SE NÁM BÁJEČNĚ. PO OSMÉ HODINĚ UŽ TU ZNOVU PARKUJÍ TURISTÉ. MY JSME POSNÍDALI A ZNOVU SE VRÁTILI ZA MNOHEM HEZČÍHO POČASÍ NA VRCHOL PŘEJEZDU SÖLKPASS, POTÉ POKRAČUJEME V CESTĚ DÁL SMĚR SCHLADMING. ZDE SE STAVUJEME VE VELKÉM NÁKUPNÍM CENTRU SPAR A JEDEME VYHLEDAT MÍSTO DALŠÍHO OBJEDNANÉHO HOTELU PŘES BOOKING.COM. ÚDOLÍM U DACHSTEINU ZE SCHLADMINGU DÁL VEDE DÁLNICE A MY ZA CHVÍLI JIŽ ODBOČUJEME DO SVAHU SMĚREM K VESNIČCE PETERSBERG. NÁŠ HOTEL JE AŽ TEN PŘEDPOSLEDNÍ NA SERPENTINÁCH S KONEČNOU POD VRCHOLEM KOPCE.
PARKUJEME HNED U HOTELU, KTERÝ NÁM SPÍŠ PŘIPOMÍNÁ UBYTOVÁNÍ V ZEMĚDĚLSKÉ USEDLOSTI S CHOVEM ZVÍŘAT. OKOLO JSOU OHRADY NA KONĚ I KRÁVY. VÍTÁ NÁS MLADÁ PANÍ DOMÁCÍ A UBYTUJE NÁS V JEDNOM ZE 14-TI POKOJŮ. TEN NÁŠ JE NOVĚ ZREKONSTRUOVÁN, SOUČÁSTÍ JE VELKÁ KOUPELNA SE SPRCHOU A DVĚMA UMYVADLY. JAKO I V PŘEDEŠLÉM UBYTOVÁNÍ, TAK I ZDE JE SOUČÁSTÍ BALKON. ODPOLEDNE VYRÁŽÍME PO TURISTICKÉ CESTĚ NA PROHLÍDKU OKOLÍ, ALE I VÝHLED DO ÚDOLÍ UŽ OD HOTELU JE NÁDHERNÝ. JSME UBYTOVÁNI V NADMOŘSKÉ VÝŠCE 1100 M N.M.
VE SPODNÍ ČÁSTI HOTELU JE RESTAURACE A TAK SI PŘI NÁVRATU DÁVÁME RAKOUSKÉ TOČENÉ PIVO ZA 3,50 EUR. UFF. K VEČERU SI JEŠTĚ PŘED SETMĚNÍM VYBÍRÁME TURISTICKOU TRASU SMĚREM NA HORSKÉ JEZÍRKO BODENSEE A USÍNÁME S VÝHLEDEM NA SVÍTÍCÍ MĚSTEČKA V ÚDOLÍ.

Den 7. (3.8.2016) - Dachstein a Ramsau Camping

ujeto celkem ... 1900 km (183.580)
PO RÁNU SI VE SPODNÍ ČÁSTI HOTELU, KDE JE RESTAURACE, DOPŘÁVÁME SNÍDANI PODÁVANOU FORMOU ŠVÉDSKÝCH STOLŮ A PAN DOMÁCÍ MISCHA NÁS OCHOTNĚ OBSLUHUJE. PO SNÍDANI, KOLEM DESÁTÉ HODINY, JE ZATÍM JEN 15 STUPŇŮ, ALE I KDYŽ JE POLOJASNO, ČEKÁ NÁS DLE PŘEDPOVĚDI TEPLÝ DEN. V PLÁNU MÁME ZJISTIT SITUACI NA ÚPATÍ, SPODNÍ STANICI LANOVKY NA DACHSTEIN A PARKOVIŠTĚ. PROJÍŽDÍME ÚDOLÍM RAMSAU A ODBOČUJEME NA SCHILDLEHEN NA DACHSTEINSTRASSE, JE TO PLCENÁ PANORAMA CESTA S CENOU 14 EUR. JIŽ U SPODNÍHO VJEZDU SE ZÁVOROU JE UPOZORNĚNÍ, ŽE JE PAARKOVIŠTĚ PLNĚ OBSAZENÉ, PROTO OTÁČÍME AUTO A PARKUJEME U KEMPU RAMSAU-BEACH-CAMPING. JE ZDE POMĚRNĚ HODNĚ AUT, NA LOUCE KOLEM JSOU RŮZNÉ SPORTOVNÍ DISCIPLÍNY A LIDÉ SE BAVÍ. MY SE PROCHÁZÍME PO OBLASTI, PROHLÍŽÍME SI LYŽAŘSKÉ AREÁLY A TAKÉ DACHSTEINSKÝ MASIV Z BLÍZKA. ODPOLEDNE SE VRACÍME ZPĚT K HOTELU, NAKUPUJEME A ZBYTEK DNE SI DĚLÁME PROCHÁZKU DALŠÍM OKRUHEM KOLEM HOTELU, PO HŘEBENU A OKOLNÍCH SVAZÍCH.
PŘI NÁVRATU JSME SI DALI PIVO A PROHODILI S MISCHOU DNEŠNÍ UDÁLOSTI, A TAK JSME SE DOZVĚDĚLI, ŽE PŘI CESTĚ NA DASTEIN JE LEPŠÍ PARKOVIŠTĚ A LÍSTKY NA LANOVKU OBJEDNAT PŘES INTERNET. PROTO NABÍZÍM ODKAZ: WWW.DASDACHSTEIN.AT

Den 8. (4.8.2016) - Gosausee, Hallstättersee

ujeto celkem ... 2200 km (183.874)
SNÍDANĚ A RYCHLÉ ROZLOUČENÍ ZA 132 EUR UBYTOVÁNÍ A 16 EUR ZA ČTYŘI PIVA. PŘI ODJEZDU JE POLOJASNO, 21°C A TO SE DNES MÁ JEŠTĚ O DOST ZVEDNOUT.
přejezd
OPOUŠTÍME TOTO MÍSTO S PLÁNEM SE DOSTAT K MASIVU DACHSTEIN Z DRUHÉ SEVERNÍ STRANY. SJÍŽDÍME DO ÚDOLÍ RAMSAU A POKRAČUJEME NA FILZMOOS, COŽ JE NA ZÁPAD. PAK PO HLAVNÍ SILNICI PŘES ST. MARTIN AM TENNENGEBIRGE A STÁLE DÁL NA SEVER A PAK ODBOČUJEME NA GOSAU. MĚSTO LEŽÍ V ROZLEHLÉM ÚDOLÍ A MY ODBOČUJEME K LYŽAŘSKÉMU AREÁLU ZWIESELALM, PŘES MENŠÍ JEZERO GOSAUB. ZDE SE NÁM PODAŘÍ NAJÍT VOLNÉ MÍSTO NA PARKOVÁNÍ AŽ NA 4. PARKOVIŠTI SHORA. LIDÍ JAK MRAVENCŮ. JDEME PĚŠKY DO PRUDKÉHO KOPCE A PŘITOM DO ÚDOLÍ S JEZEREM GOSAUSEE. ÚDOLÍ JE KONEČNÉ A MUSÍTE SE ODTUD VRÁTIT NA HLAVNÍ SILNICI, ALE ROZHODNĚ TO STOJÍ ZA TO. RESTAURACE NA BŘEHU JEZERA JE PLNÁ TURISTŮ. POHLED NA HŘEBEN DACHSTEINU, TŘPYTÍCÍHO SE NA HLADINĚ JE KOUZELNÝ. KOLEM JEZERA JE PĚŠÍ CESTA A JE MOŽNÉ TRASU PROJÍT A VYUŽÍT POHLEDU NA ÚDOLÍ Z RŮZNÝCH ÚHLŮ. CESTOU NARAZÍTE NA RŮZNÉ POUTAČE INFORMUJÍCÍCH O ČISTOTĚ PŘÍRODY, VYUŽITÍ VODY PRO ČISTOU ENERGII, JE MOŽNÉ VYUŽÍT MALOU PLÁŽ NA KOUPÁNÍ ČI VYZKOUŠET FERRATY NAD HLADINOU. NA ZAČÁTKU ÚDOLÍ MŮŽETE TÉŽ NASTOUPIT DO KABINY LANOVKY A VYJET NA GABLONZER HÜTTE SPOLU SE SJEZDOVÝMI TRATĚMI A TURISTICKÝMI TRASAMI PROJÍT HŘEBEN HOR NA POMEZÍ MEZI OBLASTÍ OBERÖSTERREICH A SALZBURGEM. NA TOMTO MÍSTĚ JSME SE POMĚRNĚ DOST ZDRŽELI A NYNÍ POKRAČUJEME SEVERNÍM SMĚREM, JE PŮL ČTVRTÉ ODPOLEDNE A TEPLOTA NA 28°C. PŘES MĚSTO GMÜNDEN A PROJETÍ NĚKOLIKA SOUTĚSEK SE DOSTÁVÁME K JEZERU HALLSTÄTTER SEE. U HLAVNÍ SILNICE JE BEZPLATNÉ PARKOVIŠTĚ A MY PARKUJEME. TRÁVNÍK NAHRAZUJE PLÁŽ A POKRAČUJE OD PARKOVIŠTĚ AŽ NA BŘEH JEZERA. VODA MÁ NA VSTUPU OBLÁZKY A V TOMTO VEDRU POSKYTUJE PŘÍJEMNÉ OCHLAZENÍ, HORSKÉ VRCHOLY VYTVÁŘEJÍ KRÁSNÉ PANORAMA A ČISTOTA VODY JE SKVĚLÁ. SOUČÁSTÍ PLÁŽE JE I STÁNEK S OBČERSTVENÍM A TOALETOU, TAKÉ VYUŽÍVÁME VOLNĚ PŘÍSTUPNÉ SPRCHY. PŘED ŠESTOU HODINOU SE SLUNCE SCHOVÁVÁ ZA HORU U SILNICE A MY POKRAČUJEME DÁL. U NÁKUNÍHO CENTRA PLNÍME NÁDRŽ (NAFTA ZA 0,974 EUR ZA LITR JE FAJN) A ZÁROVEŇ V OBCHODĚ SPAR DOPLNÍME I ZÁSOBY. POTÉ NAJÍŽDÍME NA DÁLNICI SMĚR VÍDEŇ A O PŮL OSMÉ PARKUJEME U ČERPACÍ STANICE NA PŘESPÁNÍ. JE STÁLE JASNO A VEDRO 30°C.

Den 9. (5.8.2016) - Návrat domů

ujeto celkem ... 2800 km (184.317)
SPÁNEK JSME NEOŠIDILI. JE PÁTEK A DOVOLENÁ BY SE DALA PROTÁHNOUT AŽ DO NEDĚLE, ALE PODLE PŘEDPOVĚDI BUDE POČASÍ O DESET STUPŇŮ HORŠÍ A CELODENNÍ DÉŠŤ. JEDEME NOVOU DÁLNICÍ SMĚREM NA FREISTADT, KDE PROJÍŽDÍME NOVĚ VYBUDOVANÝMI TUNELY. HRANICE PŘEKRAČUJEME U MĚSTA WEIGETSCHLAG A JEDEME NA VYŠŠÍ BROD SI PROHLÉDNOU NÁSTUPNÍ STANOVIŠTĚ VODÁKŮ NA ŘEKU VLTAVU. V SYCHRAVÉM POČASÍ NAVŠTÍVÍME LIPNO A DÁLE POKRAČUJEME PODÉL VLTAVY NA ROŽMBERK. SLEDUJEME VODÁKY NA PEŘEJÍCH A JEZECH, POČASÍ S DEŠTĚM A TEPLOTA STÁLE KLESÁ. DNES JIM NENÍ CO ZÁVIDĚT. PŘES DOKONALE ROZKOPANÉ SILNICE KOLEM ČESKÝCH BUDĚJOVIC S KOLONAMI AUT MÍŘÍME NA TÁBOR, PELHŘIMOV, HAVLÍČKŮV BROD S NEZVÁDNUTOU DOPRAVOU PŘI OPRAVĚ MOSTU, HLINSKO A KONČÍME DOMA. DOJÍŽDÍME PŘI NERVYDRÁSAJÍCÍ CESTĚ V 18.00 PŘED DŮM.
Mail us:  kralova@infoczech.cz visitor's IP: 54.224.121.67 TOPlist InfoCzech.cz Copyright (c)2010 ELMO Jan Král