Proslov:

Na přelomu srpna a září 2014 jsme podnikli patnáctidenní dovolenou autem po Toskánsku. Zde Vám popíšeme trasu a jednotlivé zastávky tak, jak jsme je podnikli. Než jsme vyrazili, sháněli jsme informace a rady na cestu. Nabízíme Vám informace a i neplánované poznatky z cesty. Pokud byste měli nějaké dotazy, můžete využít email na stránce dole. Rádi Vám odpovíme.

Fotky pak můžete najít v samostatné galerii na tomto webu.
Trasa celkem: 6.200km. Automobil: Hyundai Santa Fé.

Den 1. (23.8.2014) – Odjezd

ujeto celkem ... 607 km
PO NĚKOLIKADENNÍM ODKLÁDÁNÍ ODJEZDU A SLEDOVÁNÍ POČASÍ, KOMPLETNĚ NALOŽENI V 12.09 ODJŽDÍME. TRASA POVEDE Z ČESKÉ TŘEBOVÉ PŘES SVITAVY, BRNO. NABÍRÁME PLNOU NÁDRŽ, POSLEDNÍ KÁVA NA ČESKÝCH HRANICÍCH A OPOUŠTÍME ČESKOU REPUBLIKU. V POYSDORFU KUPUJEME 10-TIDENNÍ DÁLNIČNÍ ZNÁMKU DO RAKOUSKA, A PAK UŽ POKRAČUJEME JEDNÍM TAHEM DÁLNICÍ PŘES CELÉ RAKOUSKO AŽ K JIŽNÍM HRANICÍM S ITÁLIÍ. ZASTAVUJEME NA POSLEDNÍ ČERPACÍ STANICI V RAKOUSKU. ZDE PŘESPÍME NA KLIDNÉM MÍSTĚ NA OKRAJI PARKOVIŠTĚ.
BEREME ZNOVU PLNOU NÁDRŽ, COŽ ČÍTÁ 44,88 LITRŮ ZA 70,42 EUR. NA PARKOVIŠTĚ JSME DORAZILI V 19.30, A TO JE IDEÁLNÍ ČAS NA RELAXACI, VEČEŘI A ROZVRHNUTÍ DALŠÍHO DNE. JE JEN 15°C A PRŠÍ, ALE OD TEĎ TO BUDE UŽ JEN LEPŠÍ A LEPŠÍ.

Den 2. (24.8.2014) – Přejezd průsmyku na hranici AUT-ITA-SLO

dnes ... 500,5 km
ujeto celkem ... 1107,5 km
DNES ZAČÍNÁ TA PRAVÁ DOVOLENÁ, VSTÁVÁME DO JASNÉHO DNE, V ÚDOLÍCH SE VÁLÍ MLHA A TEPLOTA ATAKUJE HRANICI 9°C. VYSPALI JSME SE BEZVADNĚ, POSNÍDÁME A V 7.45 VJÍŽDÍME NA DÁLNICI. PO CHVÍLI SJÍŽDÍME SMĚR TARVISIO, DÁLE PAK CAVE DEL PREDIL A ZDE NA NÁS DÝCHNE HORSKÉ PROSTŘEDÍ, ZIMNÍ STŘEDISKA VYPADAJÍ JAK Z POLOVINY 20. STOLETÍ A HORSKÉ BYSTŘINY MAJÍ SVOJI ZELENOU LEDOVCOVOU BARVU. DOSTÁVÁME SE AŽ K PRŮSMYKU S JEZEREM LAGO DEL PREDIL, RÁJ RYBÁŘŮ A SURFAŘŮ NA PRKNECH S PLACHTOU I BEZ. JEZERO JE OBKLOPENO STĚNAMI HOR A VRCHOLKY SE ZTRÁCEJÍ V MRACÍCH. NYNÍ JE SEZÓNA U KONCE A MY MÁME PŘED SEBOU JEN OPUŠTĚNÝ KEMP S PLÁŽÍ A S DĚLEM, KTERÝ TENTO PRŮSMYK HLÍDAL ZA 2. SVĚTOVÉ VÁLKY.
CESTOU PODÉL JEZERA SE DOSTÁVÁME PŘES DALŠÍ VYVÝŠENÉ SERPENTINY DO LYŽAŘSKÉHO CENTRA SELLA NEVEA, NÁDHERNÉ MÍSTO V KLIDU VELEHOR, KDE ZE VŠECH STRAN VIDÍME SJEZDOVÉ TRATĚ A V ÚDOLÍ NA NĚ ČEKAJÍ REKREAČNÍ CHATY A HOTELY. ÚDOLÍM PAK POKRAČUJEME K CHIUSAFORTE, KDE SE ZNOVU NAPOJUJEME NA DÁLNICI, TENTOKRÁT ITALSKOU. CESTA RYCHLE UBÍHÁ - PADOVA, FERRARA, BOLOGNA A AŽ U MĚSTA CASELLO SJÍŽDÍME Z DÁLNICE SMĚREM K JEZERU LAGO DI BILANCINO. ZDE SE NA BŘEZÍCH OPALUJE SPOUSTY MÍSTNÍCH OBYVATEL, NENÍ TO ŽÁDNÁ REKREAČNÍ OBLAST, VODA JE SLADKÁ A VŠUDE PODÉL BŘEHU JSOU PLÁŽE A PARKOVIŠTĚ. ZASTAVUJEME A OBHLÍŽÍME VODU, JESTLI JE ČISTÁ A TEPLÁ A JELIKOŽ JE JEŠTĚ DOSTATEK ČASU, POKRAČUJEME DÁL SMĚR FIESOLE. CESTA POKRAČUJE PO OKRESNÍCH SILNICÍCH, SERPENTÝNY, KOPCE STŘÍDÁ ÚDOLÍ AŽ JSME SE DOSTALI DO CENTRA FIESOLE. ZDE MÁME VYHLÍDNUTÝ KEMP, KDE CHCEME PŘESPAT, PROTO SE UBYTUJEME A VYRÁŽÍME DO CENTRA PĚŠKY, MĚSTO JE STAROBYLÉ, HISTORIE SAHÁ AŽ DO 7. STOLETÍ PŘ.N.L. HLAVNÍ NÁMĚSTÍ, KOSTELY, HRADBY STOJÍ OPRAVDU ZA TO. DO KEMPU SE VRACÍME AŽ PO SETMĚNÍ A V ULIČKÁCH JE POMĚRNĚ KLID. (VÝLET VYŠEL NA CCA 6,7 KM) TOTO MÍSTO MÁME VYBRÁNO TAKÉ PROTO, ŽE VZDÁLENOST DO FLORENCIE JE JEN 8 KM A TO JE I NAŠE ZÍTŘEJŠÍ MÍSTO TOULEK.

Den 3. (25.8.2014) - Florencie

dnes ... 87,4 km
ujeto celkem ... 1194,9 km
TEPLÁ A KLIDNÁ NOC NÁS NECHALA ODPOČINOUT DO SYTOSTI A RÁNO VSTÁVÁME V 6.45, ABYCHOM MOHLI MÍT NA PROHLÍDKU FLORENCIE DOSTATEK ČASU A DOSTALI SE NA PARKOVIŠTĚ A PAMÁTKY DŘÍVE NEŽ OSTATNÍ TURISTÉ. POČASÍ PO RÁNU HLÁSÍ JASNO A 15°C. ZVLÁDÁME HYGIENU, SNÍDANI A POHLED NA RANNÍ SLUNCE NAD TOSKÁNSKÝMI SVAHY, VČETNĚ VÝHLEDU NA CELOU FLORENCII. RECEPCE KEMPU JE OTEVŘENA OD OSMI HODIN, A TO UŽ JSME U OKÉNKA K ZAPLACENÍ O ODJEZDU. CENA ZA NOC VYCHÁZÍ NA 43 EURO. SKVĚLÉ. ZA DVĚ OSOBY, PLNĚ VYBAVENÝ KEMP TÉMĚŘ V CENTRU VČETNĚ RESTAURACE A BAZÉNU.
Z FIESOLE TO JE DO FLORENCIE Z KOPCE, SJÍŽDÍME SERPENTÝNY A PAK PŘOJÍŽDÍME CENTREM, PO ŠIROKÝCH SILNICÍCH (SKORO SAMÉ JEDNOSMĚRKY) A ZA CHVÍLI JSME NA PŘIPRAVENÉM PARKOVIŠTI U SOCHY DAVIDA (PIAZZALE MICHELANGELO). PARKUJEME ZDE SKORO SAMI A PARKOVÁNÍ BUDE NA CELÝ DEN ZDARMA, STÁNKY SE SUVENÝRY SE TEPRVE OTVÍRAJÍ, A TAK S VÝBAVOU NA CELODENNÍ CESTU MŮŽEME VYRAZIT. PRVNÍ FOTKY PATŘÍ SOŠE DAVIDA A NÁDHERNÉMU VÝHLEDU NA CELÉ MĚSTO. POTÉ SESTUPUJEME PO SCHODIŠTI K ŘECE ARNO A S PRŮVODCEM V RUCE NAVŠTÍVÍME VŠECHNY CHRÁMY, MOSTY, NÁMĚSTÍ, KTERÉ JE MOŽNÉ PROHLÉDNOUT. CELÝ VÝLET ČÍTAL 10 KM CHŮZE, KTERÁ STÁLA ROZHODNĚ ZA TO A V ODPOLENÍM SHONU OPOUŠTÍME FLORENCII SMĚREM K SAN GIMIGNANU. CESTOU SE STAVUJEME V NÁKUPNÍM CENTRU PAM A POTÉ POKRAČUJEME PO RYCHLOSTNÍ SILNICI NA JIH. ODBOČUJEME NA SAN GIMIGNANO, PROJÍŽDÍME TOSKÁNSKOU KRAJINOU S KOPEČKY PLNÝCH VINIC A OLIVOVÝCH PLANTÁŽÍ, PROJÍŽDÍME MĚSTEM, HLEDÁME VHODNÉ MÍSTO K ZÍTŘEJŠÍMU PARKOVÁNÍ A PAK POKRAČUJEME DÁL NAJÍT MÍSTO NA PŘESPÁNÍ. TEPLOTA SE V 18.55 USTÁLILA NA 23°C A MY ZAPARKOVANÍ NA ODBOČCE U LESA JEN PÁR KILOMETRŮ OD MĚSTA VEČEŘÍME, OCHUTNÁME MÍSTNÍ VÍNO A OLIVY A JDEME SPÁT.

Den 4. (26.8.2014) – San Gimignano

dnes ... 129 km
ujeto celkem ... 1323,9 km
DNES NÁS ČEKÁ DALŠÍ HISTORICKÉ MĚSTO, ZALOŽENÉ V 4. STOLETÍ PŘ.N.L. A TAKÉ DNES CHCEME ZAHÁJIT PROHLÍDKU ČASNĚ RÁNO, PŘED NÁVALEM TURISTŮ. MÍSTO NAŠEHO PŘESPÁNÍ OPOUŠTÍME V 8.07, JE 20 STUPŇŮ A SKORO JASNO, JEN PÁR OBLÁČKŮ KONTRASTUJE S MODROU OBLOHOU. PROJÍŽDÍME STEJNOU TRASOU JAKO VČERA, JEN SLUNCE NASVĚCUJE UDOLÍ Z JINÉHO ÚHLU.
Pompeje
PARKUJEME KOUSEK OD CENTRA, HNED VEDLE MĚSTSKÝCH HRADEB. PROCHÁZÍME VSTUPNÍ BRÁNOU A VYDÁVÁME SE DO KAMENNÝCH ULIČEK.
PROCHÁZÍME CELÉ HISTORICKÉ CENTRUM, SAN GIMIGNANO JE MENŠÍ MĚSTO A PROTO NÁM STAČÍ NA JEHO PROHLÍDKU JEN DOPOLEDNE, CESTOU SE JEŠTĚ STAVUJEME V MALÉ PRODEJNĚ S MÍSTNÍM VÍNEM A KUPUJEME NA OCHUTNÁNÍ PÁR LAHVÍ. TOTO HISTORICKÉ MÍSTO JE PROZATÍM POSLEDNÍ KULTURNÍ PROHLÍDKA A MÍŘÍME SMĚR MOŘE. MÁME V PLÁNU SJET JIŽNĚJI NA POBŘEŽÍ A AŽ DORAZÍME K MOŘI, JET NA SEVER A NAJÍT SI TU NEJHEZČÍ PLÁŽ A KEMP. TRASU VEDEME PŘES HORY U POBŘEZÍ A POTKÁVÁME MRAMOROVÉ DOLY. PRVNÍ MÍSTO KDE VIDÍME NA MOŘE A ODTUD SJÍŽDÍME SMĚR MĚSTO SAN VINCHENZO. PARKUJEME A VYDÁVÁME SE NA PLÁŽ, JEMNĚ PÍSČITÁ, ALE JINAK NIC MOC, PROTO POKRAČUJEME DÁL DO MARINA DI CASTAGNETO, ZDE JDEME TAKÉ NA PLÁŽ, KOUPEME SE A PROHLÍŽÍME MÍSTNÍ KEMPY, ŽÁDNÝ NÁS NEOSLOVIL A TAK POKRAČUJEME DO MARINA DI BIBBONA. I ZDE JE PÍSČITÁ PLÁŽ, ALE KEMP SE NÁM TAKÉ NELÍBÍ, PŘEDEVŠÍM PROTO, ŽE JE OD PLÁŽE SNAD 700-800 METRŮ, A PROTO PŘESPÍME NA PARKOVIŠTI U KEMPU (OD 20.00-8.00 NEPLACENÉ), VEČER SI UDĚLÁME PROCHÁZKU NA PLÁŽ A PO OKOLÍ S CÍLEM POKRAČOVAT ZÍTRA NA DALŠÍ PŘIPRAVENÉ MÍSTO.

Den 5. (27.8.2014) – Vada

dnes ... 22 km
ujeto celkem ... 1345,9 km
TrajektRÁNO ODJÍŽDÍME V 7.55 (PROČ ASI?) TEPLOTA 23°C A SKORO JASNO, JEDEME PO OKRESNÍ SILNICI KOPÍRUJÍCÍ POBŘEŽÍ, STAVUJEME SE VE MĚSTĚ CECINA NA NÁKUP V OBCHODNÍM DOMĚ CONAD (56,94EUR) A PAK ČERPACÍ STANICE (98,39EUR ... 1,597E/l), ABYCHOM TROCHU PROVĚTRALI ÚČET. ZAPARKOVALI JSME NA PARKOVIŠTI U SILNICE VE MĚSTĚ VADA A ŠLI SE POROZHLÉDNOUT PO PLÁŽÍCH A KEMPECH. MEZI SILNICÍ A MOŘEM JSOU TU VŠUDE PINIOVÉ HÁJE ZAČLENĚNÉ DO NÁRODNÍHO PARKU ITÁLIE, PROTO NENÍ NA MOŘE A PLÁŽ VIDĚT, VZDÁLENOST JE VŠAK NECELÝCH 200 METRŮ A KEMP JE HNED U PLÁŽE, PROTO SI HO PROHLÉDNEME A ZAJÍŽDÍME AUTEM NA PARKOVACÍ MÍSTO. BOHUŽEL JE V KEMPU JEN JEDNO MÍSTO A JEN NA JEDNU NOC, ALE JE BRZKÉ DOPOLEDNE, TAKŽE DO ZÍTŘKA ČASU AŽ AŽ, PLAVKY, DEKU A JDE SE NA PLÁŽ. SLUNÍČKO PEČE A MOŘE JE FAJN, PLÁŽ JE PÍSČITÁ, POZVOLNÉ KLESÁNÍ, PRO MALÉ DĚTI AKORÁT, ALE TO MY NEJSME. PLAVÁNÍ JEN V HLOUBCE PO PAS, ALE VLNKY SE PĚKNĚ PŘETÁČEJÍ, JE TO ZÁBAVA. VÍTR 7M/S VZDUCH 29°C A VODA 27°C. ČAS SI ZPESTŘÍME PROCHÁZKOU PO PLÁŽI A VYDRŽÍME TU CELÝ DEN, AŽ DO ZÁPADU, POTÉ SE PŘESOUVÁME K AUTU A PLÁNUJEME ZÍTŘEJŠÍ PŘESUN. ABYCH NEZAPOMNĚL, KEMP SE JMENUJE TRIPESCE.

Den 6. (28.8.2014) – Castiglioncello a Livorno

dnes ... 31,8 km
ujeto celkem ... 1377,7 km
CefaluA JELIKOŽ MUSÍME DNES TENTO KEMP OPUSTIT, NEZÝVÁ NIC JINÉHO, NEŽ TO UDĚLAT. RÁNO VSTÁVÁME, VYUŽIJEME KOMFORTU KEMPU A PŘED ODJEZDEM SE SPRCHUJEME. ABYCHOM SI MOHLI VČAS NAJÍT DALŠÍ MÍSTO JSME V 10.10 NA RECEPCI A PO ZAPLACENÍ 38 EUR UHÁNÍME DÁL. SKORO JASNO A 24°C, SILNICE JE V POHODĚ, MY NIKAM NESPĚCHÁME A TAK SE CESTOU STAVUJEME VE MĚSTĚ CASTIGLIONCELLO. JE ZDE HRAD, NA KTERÝ SE JDEME PODÍVAT. JINAK JE TO MĚSTO NA SKALNATÉM POBŘEŽÍ, TURISTICKÉ CENTRUM S HOTELY A PLÁŽEMI. PŘÍJEMNÁ PROCHÁZKA ALEJÍ A VÝHLED NA NÁDHERNĚ MODRÉ MOŘE, TEPLOTA STOUPÁ A MY POKRAČUJEME SMĚR LIVORNO. NA OKRAJI MĚSTA NACHÁZÍME SMĚROVKU NA KEMP VILLAGIO MIRAMARE, VOLBA JE JASNÁ, JEDEME SE PODÍVAT TAM. PO PŘÍJEZDU NECHÁVÁME U RECEPCE AUTO A JDEME SE PODÍVAT NA MÍSTA, KEMP JE ROZDĚLEN NA ZÓNY DLE ATRAKTIVITY, VYBRALI JSME SI MÍSTO S TERASOU NAD ÚTESEM K MOŘI A NAHLÁSILI, ŽE TU NĚJAKÝ TEN DEN ZŮSTANEME. VYBAVENÍ KEMPU BYLO BEZ PROBLÉMŮ, KE KOUPÁNÍ MOŘE NEBO BAZÉN SE SLANOU VODOU, PRODEJNA, RESTAURACE. PLÁŽ KAMENITÁ SE SKALNÍMI VÝBĚŽKY A NEJLEPŠÍ VSTUP JE ŽEBŘÍKEM Z MOLA, ALE TO JSME HNED NAPOPRVÉ NEVYCHYTALI, TAKŽE PŘI DNEŠÍM VĚTRU SE MOŘE DOCELA ROZDOVÁDĚLO A KDYŽ JSME SE ŠLI VYKOUPAT, TAK NÁS VLNY PÁRKRÁT HODILY NA KAMENY A TROCHU JSME SI ODŘELI KOLÍNKA. JINAK JE TO NÁDHERA, OPALUJEME SE NA LEHÁTKÁCH, KTERÉ MÁME NA TERASE A JÍDLO TAKTÉŽ. RELAXUJEME PŘI NÁDHERNÉM ZÁPADU SLUNCE SE SKLENIČKOU TOSKÁNSKÉHO VÍNA.

Den 7. (29.8.2014) – Kemp Villaggio Miramare

dnes ... 0 km
ujeto celkem ... 1377,7 km
ZNOVU SE PROBOUZÍME DO KRÁSNÉHO DNE. TEPLOTA V OSM HODIN RÁNO JE 24°C, JASNO. DNES JE DEN URČENÝ K OPALOVÁNÍ A KOUPÁNÍ, DOPOLEDNE SI JDEME DO MÍSTNÍHO OBCHŮDKU V KEMPU KOUPIT ČERSTVÉ PEČIVO, OVOCE A ZELENINU A NĚJAKÉ TO VÍNEČKO. SNÍDANĚ S VÝHLEDEM NA MOŘE, OBĚD S VÝHLEDEM NA MOŘE A VEČEŘE TAKÉ. SLUNÍME SE A ČVACHTÁME NA STŘÍDAČKU V BAZÉNU NEBO V MOŘI, KAM VEDE PO ÚTESU SCHODIŠTĚ. Z DLOUHÉ CHVÍLE SI DĚLÁME SPOLEČNÉ FOTO, ODPOLEDNE JDEME PROCHÁZKOU DO MĚSTA ANTIGNANO SE JEN TAK PROJÍT. VÝHLED NA MOŘE S KARAVANAMI LODÍ SMĚŘUJÍCÍCH DO PŘÍSTAVIŠTĚ V LIVORNU, CO K TOMU DODAT. PO SETMĚNÍ SLEDUJEME JAK SE ROZSVĚCUJÍ A MŽIKAJÍ.

Den 8. (30.8.2014) – Antignano

dnes ... 29 km
ujeto celkem ... 1406,7 km
RÁNO JSME SE NAUČILI VSTÁVAT AŽ KOLEM OSMÉ HODINY, SLUNÍČKO NÁS JEN OLIZUJE V AUTĚ SKRZ VĚTVE OLIVOVNÍKŮ, JINAK JSME SCHOVÁNI VE STÍNU. DNES JSME SE ROZHODLI UDĚLAT VĚTŠÍ NÁKUP VE MĚSTĚ A TAK HNED PO RÁNU BEZ SNÍDANĚ VYJÍŽDÍME Z KEMPU DO ANTIGNANA, NAJÍŽDÍME NA ČTYŘPROUDOVOU SILNICI, KTERÁ JE KOUSEK ZA KEMPEM A CESTA UTÍKÁ RYCHLE, OBCHOD MUSÍME NAJÍT, CESTA NETRVÁ DLOUHO, ALE NEŽ OBCHOD NAJDEME, MÁME UJETO PŘES DESET KILOMETRŮ. PROVEDEME NÁKUP, PŘED OBCHODEM NÁS NĚJACÍ MÍSTNÍ "ČERNOŠI" PŘEMLOUVAJÍ K NÁKUPU NĚČEHO ZBYTEČNÉHO, ČESKY ODMÍTÁME A RYCHLE ZPÁTKY NA PLÁŽ. UŽ OD RÁNA TEPLOTA NEKLESLA POD 21°C A NIKDE ANI MRÁČEK, JEN NAD MOŘEM SE TVOŘÍ OPAR A VÝHLED NA OSTROV, KTERÝ JSME MĚLI VČERA, DNES NEMÁME. POZDNÍ SNÍDANĚ V 10,00 BYLA Z ČERSTVÝCH SUROVIN A I TENTO DEN BUDE POHODA. I DNEŠNÍ DEN ODPOČÍVÁME, JEN JSME KE VČEREJŠÍMU PROGRAMU PŘIDALI PROCHÁZKU PO PLÁŽI A VEČERNÍ FOCENÍ ZAPADAJÍCÍHO SLUNCE (MRAKY NEBYLY TAKOVÉ, JAK JSME SI PŘÁLI, ALE ČERVÁNKY TO PLNĚ VYNAHRADILY). POČASÍ JE IDEÁLNÍ, CELÝ DEN MŮŽEME RELAXOVAT NA LEHÁTKÁCH NA TERASE A KOUKAT NA PROPLOUVAJÍCÍ LODĚ.

Den 9. (31.8.2014) – Pisa a Lucca

dnes ... 114 km
ujeto celkem ... 1520,7 km
I KDYŽ JE TU KRÁSNĚ, CHCEME SE PŘECI JEN PŘESUNOUT ZASE DÁL, PROTO RÁNO VSTÁVÁME V 7.15, SLUNÍČKO UŽ ZASE SVÍTÍ NA DOKONALE MODRÉ OBLOZE A PO RÁNU JE 19°C, ZNOVU SNÍDÁME NA TERASE PŘI POHLEDU NA MOŘE, RÁNO SE UDĚLALA ROSA, TAKŽE BUDE CELÝ DEN KRÁSNÉ POČASÍ. ODJEZD Z KEMPU JE V 10.55 TAK, JAK MÁME V PLÁNU, A TO UŽ SE TEPLOMĚR SMĚJE TEPLOTOU 25°C. KEMP STÁL 156 EUR. VJÍŽDÍME NA ČTYŘPROUDOVOU SILNICI A MÍŘÍME SMĚR PISA. SICE JSME SI NEZVOLILI RANNÍ ČAS NA PROHLÍDKU STAROBYLÉHO CENTRA MĚSTA, ALE POSLEDNÍ DEN V SRPNU UŽ PŘECI JEN NEMÁ TOLIK TURISTŮ JAKO HLAVNÍ SEZÓNA. V PISE JSME MĚLI PŘIPRAVENÉ PARKOVIŠTĚ U OBCHODNÍHO CENTRA PAM SUPERMERCATO, KTERÉ JE ZDARMA A JE NA NĚM I DOST MÍSTA, JEN HO V ULIČKÁCH NAJÍT. JEDEN MÍSTNÍ ITAL NÁS CHCE PŘESVĚDČIT, ŽE TO TU OBSLUHUJE A ZA PÁR EUR BY NÁM NASLIBOVAL HORY DOLY. TO IGNORUJEME, BEREME FOŤÁKY, STAVÍME SE PRO ČERSTVOU SVAČINKU DO OBCHODU A MÍŘÍME ZA PAMÁTKAMI. ZA HRADBY HISTORICKÉHO CENTRA JE TO KOUSEK, PROCHÁZÍME TRŽNICÍ A KOLEM STÁNKŮ SE SUVENÝRY, MALEBNÉ ITALSKÉ RESTAURACE JSOU SKORO PRÁZDNÉ A ČÍSNÍCI LÁKAJÍ KOLEMJDOUCÍ KE STOLŮM. UŽ JSME TU BYLI PŘED PÁR LETY I S DĚTMI, ZROVNA SILNĚ PRŠELO, A TAK JSME PROHLÍDKU ZKRÁTILI NA CO NEJKRATŠÍ DOBU. ALE DNES JE SLUNÍČKO DO ALELUJA, A TO SI NENECHÁME UJÍT. TURISTŮ JE TU TAK AKORÁT, ABY SE PŘI FOCENÍ NEPLETLI. NA PROHLÍDKU SI NECHÁVÁME NĚKOLIK HODIN. CELÝ PROSTOR JE OPRAVDU ÚCHVATNÝ A DOPORUČUJEME SI TO PROHLÉDNOUT. CELÁ CESTA OD PARKOVIŠTĚ PŘES CELÝ PROSTOR PAMÁTEK NÁM ZABRALA 1,56 KM PĚŠKY A TO NENÍ MNOHO.
PŘI CESTĚ ZPĚT JEŠTĚ NAKOUPÍME PŘÍMO DO AUTA A PAK POKRAČUJEME AUTEM PO SILNICI KOPÍRUJÍCÍ POBŘEŽÍ SMREM NA SEVER. DALŠÍ ZASTÁVKA JE MĚSTO LUCCA, JE TU HRAD UMÍSTĚNÝ V MĚSTSKÉM PARKU S VÝHLEDEM NA MOŘE, KTERÝ SI PROHLÉDNEME TAKÉ, KOLEM PARKU JSOU HRADBY, ZDE JSME ZAPARKOVALI NA ULICI NAPROTI MÍSTNÍM OBCHŮDKŮM, ALE URČITĚ SE DÁ ZAJET I NA VELKÉ TURISTICKÉ PARKOVIŠTĚ. ZDE BYLA CESTA DELŠÍ A VYŠLA NA 2,33 KM. JINAK JE CÍL CESTY NEZNÁMÝ, JESTLI NÁS ZAUJME NĚJAKÉ MÍSTO NEBO KEMP, URČÍME HO K PŘESPÁNÍ.
ČAS POKROČIL A JELIKOŽ JSME NIC POŘÁDNÉHO NENAŠLI, NAJELI JSME NA DÁLNICI A PO PÁR KILOMETRECH ZASTAVILI U ČERPACÍ STANICE AGIP. KDYŽ MÁME V DOSAHU SOCIÁLNÍ ZAŘÍZENÍ A MOTOREST, NENÍ PROBLÉM PŘESPAT KDEKOLIV. VEČER SI PROHLÉDNEME MAPY A PŘIPRAVÍME SE NA DALŠÍ DEN. TUTO NOC NÁS NAŠLA BOUŘKA A OD JEDNÉ HODINY V NOCI AŽ DO PĚTI PRŠELO.

Den 10. (1.9.2014) – Ponte Della Maddalena, parco Alpi Apuane

dnes ... 159 km
ujeto celkem ... 1679,7 km
RÁNO V 7.15 UŽ JE ZASE JASNO, TEPLOTA SICE KLESLA AŽ K 18°C, ALE PŘI SLUNÍČKU SE TO RYCHLE SPRAVÍ. PROVEDEME HYGIENU, DÁME SI "DUE KAPUČÍNA", POSNÍDÁME A PARKOVIŠTĚ OPOUŠTÍME V 8.38, KDY UŽ JE O DVA STUPNĚ VÍC. KOUSEK DÁLNICE A PAK SJÍŽDÍME U VERSILIA NA OKRESNÍ SILNICE SMĚR DO VNITROZEMÍ, MÁME V PLÁNU DALŠÍ NÁVŠTĚVU PAMÁTEK, PŘESNĚ PODLE HARMONOGRAMU PŘIPRAVENÉHO Z DOMU. PROJÍŽDÍME KOPCOVITOU KRAJINOU A KDYŽ NARAZÍME NA DALŠÍ OBCHOD CONAD, DOPLNÍME ZÁSOBY, AŤ JE VŠE ČERSTVÉ. CÍLEM JE KAMENNÝ MOST POSTAVENÝ V 11. STOLETÍ, KTERÝ JE DLOUHÝ 95 METRŮ. DOKONCE JSOU K MOSTU I SMĚROVKY, PROTO NEBYL ŽÁDNÝ PROBLÉM TOTO MÍSTO NAJÍT. PŘI PATĚ JE MALÉ PARKOVIŠTĚ PRO OSM AUT, KTERÉ JE ZDARMA A NA KTERÉM JE TAKÉ DŘEVĚNÁ BUDKA S TURISTICKÝMI INFORMACEMI. MOST JE VOLNĚ PŘÍSTUPNÝ, TURISTŮ JE TU TAK AKORÁT (PŮLKA PARKOVIŠTĚ OBSAZENÁ) A TAK SI TO JDEME CELÉ PROJÍT A PROHLÉDNOUT. I TOTO MÍSTO JE KRÁSNÉ A STOJÍ ZA TO SE SEM PODÍVAT.
SMĚŘUJEME NA SEVER PŘES HISTORICKÁ MĚSTA CASTELNUOVO DI GASFAGNANA (ZDE ODBOČÍME ZASE SMĚREM K MOŘI) A TUDY VEDE KRÁSNÁ VYHLÍDKOVÁ TRASA SKRZ PARCO ALPI APUANE (PŘEJEZD PŘES HORSKÝ PRŮSMYK), TO TU ZASTAVUJEME V TURISTICKÉ OBLASTI NĚKOLIKA MÁLO KAMENNÝCH DOMŮ NAD PŘEHRADOU URČENÝCH PRO PŘESPÁNÍ S MALÝM KOSTELÍKEM S STYLOVOU ITALSKOU RESTAURACÍ, PAK POKRAČUJEME PODÉL POBŘEŽÍ PŘES MASSA, CARRARA AŽ K LERICI, KDE NACHÁZÍME NAD ÚTESEM SNAD JEDINÝ KEMP ŠIROKO DALEKO V OKOLÍ. PŘIJELI JSME PO PÁTÉ HODINĚ, PROTO SE PO UBYTOVÁNÍ JDEME JEŠTĚ PROJÍT DO CENTRA A PROHLÉDNOUT SI OKOLÍ, HLAVNĚ VŠECHNY TY ÚTESY VYDROLENÉ VLNAMI ZA DLOUHÁ STALETÍ. JELIKOŽ SE TU NEZDRŽÍME A ZÍTRA BUDEME POKRAČOVAT DÁL. V CENTRU SI PROHLÍDNEME PEVNOST, PLÁŽE A HISTORICKÉ STAVBY.
V KEMPU, KTERÝ JE VYROVNÁN DO KASKÁD, JE VSTUP DO MOŘE JEN Z ÚTESŮ A KDYŽ JSOU VĚTŠÍ VLNY, TAK JE I DĚSIVÝ. RADŠI TO ANI NEZKOUŠÍM. A NEŽ JDEME SPÁT JE KEMP PLNÝ A SPÍ SE I NA PARKOVIŠTI PRO AUTA. DNES NA MNE VLEZL ASI NĚJAKÝ BACIL, ZKUSÍM HO VYKOUPAT VE VÍNU. NOC JE POKLIDNÁ A TEPLÁ.

Den 11. (2.9.2014) – La Spezia a západní pobřeží Campiglie

dnes ... 136 km
ujeto celkem ... 1815,7 km
VÝCHOD SLUNCE JE ZE SMĚRU, KTERÝ JE SCHOVÁN ZA HORSKÝM HŘEBENEM A TAK VSTÁVÁME AŽ V 8.00, JE JASNO A 25°C. JDEME SE ZNOVU PODÍVAT S FOŤÁKEM K MOŘI NA ÚTESY, POSNÍDÁME A V 9.50 ODJÍŽDÍME PŘES RECEPCI (ZA NOC 47,50 EUR V HOTOVOSTI). NEJPRVE SE MUSÍME VYPLÉST ZE VŠECH TĚCH ÚZKÝCH ULIČEK, KTERÉ K TOMUTO KEMPU PŘES MĚSTO VEDOU. DNES CHCEME VÉST CELOU CESTU PO POBŘEŽÍ, ABYCHOM SI TUTO ČÁST ITÁLIE MOHLI POŘÁDNĚ PROHLÉDNOUT, JE TU NÁDHERNÉ MOŘE, ČISTÉ A DOKONALE MODRÉ. I TUTO ČÁST JSME KDYSI PROJÍŽDĚLI, ALE Z DŮVODU ČASOVÉHO PRESU, JSME PAK VĚTŠÍ ČÁST PROJELI PO DÁLNICI. TENTOKRÁT JEDEME PO MÍSTNÍCH SILNICÍCH DO LA SPEZIA. JEDEME SKRZ MĚSTO PO HLAVNÍ SILNICE KOLEM LODNÍHO PŘEKLADIŠTĚ, PAK VOJENSKÝ PŘÍSTAV A DOSTÁVÁME SE AŽ NA VÝBĚŽEK, KTERÝ STOUPÁ STRMĚ VZHŮRU STEJNĚ JAKO SKÁLY NA POBŘEŽÍ. CÍLEM JE PORTOVENERE, KDE JE PEVNOST, PŮVODNĚ HRAD, NA KONCI VÝBĚŽKU POLOOSTROVA, PROJELI JSME CELÉ MĚSTO, ALE BOHUŽEL JE STAVĚNÉ NA PŮVODNÍCH SILNIČKÁCH S PLÁŽEMI A VŠE JE DOSLOVA NAMAČKANÉ NA MALÉM PROSTORU, VRACÍME SE K CENTRÁLNÍMU PARKOVIŠTI NA ZAČÁTKU MĚSTA, ALE ODTUD BY BYL VÝLET K PEVNOSTI VÍC JAK 2x4 KM, VZÁVÁME POHLED Z BLÍZKA A JEDEME DÁL.
SILNICE PO TOMTO POBŘEŽÍ SE NACHÁZÍ VE SLUŠNÉ NADMOŘSKÉ VÝŠCE CCA 100-200 M N.M. A ODKUDKOLIV JE NÁDHERNÝ VÝHLED. JELIKOŽ HLEDÁME V TOMTO MÍSTĚ I NĚJAKÝ KEMP, VYDÁVÁME SE ČAS OD ČASU I DO ODBOČEK, KTERÉ VEDOU AŽ K POBŘEŽÍ. JSOU TO ÚZKÉ KLIKATICE SE STRMÝM KLESÁNÍM I STOUPÁNÍM, POTKÁVÁME VŠAK KAŽDOU CHVÍLI DALŠÍ AUTA S EVROPSKÝMI ZNAČKAMI, KTERÉ MAJÍ NEJSPÍŠ STEJNÝ CÍL JAKO MY. I KDYŽ UŽ JSME VYZKOUŠELI PÁR MÍST, TAK SE NÁM NAJÍT KEMP NEPODAŘILO, PROTO DNEŠNÍ DEN BUDE JEN JAKO VÝLETNÍ PUTOVÁNÍ PO NÁDHERNÝCH ÚTESECH.
V 16.35 SE DOSTÁVÁME K BANKOMATU VE MĚSTĚ LEVANTO A VYBÍRÁME PRO JISTOTU 200 EUR (STÁLE JASNO A 29°C), ALE KEMP TU NENACHÁZÍME. POTKALI JSME MÍSTNÍ POLICISTKU A TAK JSME SE JÍ ZEPTALI, KDE JE NĚJAKÝ KEMP, DÁVÁ NÁM TIP A TAK JEDEME DÁL. BOHUŽEL, KDYŽ JSME K JEDNOMU PŘIJELI, TAK SE NÁM NELÍBIL, JELIKOŽ BYL SICE NA ÚTESU NAD MOŘEM, ALE K MOŘI ŽÁDNÁ CESTA NEVEDLA, JEDINĚ SKOČIT STO METRŮ ZE SKÁLY ŠIPKU. POKRAČUJEME DÁL AŽ K MĚSTU DEIVA MARINA A ZDE NA ODPOČÍVADLE ZŮSTANEME DO ZÍTRA.

Den 12. (3.9.2014) – Přejezd k jezerům

dnes ... 420 km
ujeto celkem ... 2235,7 km
PROTOŽE SE NÁM NEDAŘILO NAJÍT KEMP V TOMTO KRÁSNÉM MÍSTĚ PŘI POBŘEŽÍ (SNAD PROTO JE TAK KRÁSNÉ) SE DNES PODLE PLÁNU PŘESUNEME PŘEVÁŽNĚ PO DÁLNICI SMĚREM K JEZERŮM LAGO DI ... RÁNO VSTÁVÁME V 7.00 JE SKORO JASNO A 18°C. PO SNÍDANI PO PŮL HODINĚ ODJÍŽDÍME SMĚREM NA AULLU, JE TO KOUSEK CESTY ZPÁTKY PO DÁLNICI, PAK SJÍŽDÍME NA VEDLEJŠÍ SILNICI, ALE JEN PROTO, ŽE TUTO TRASU MÁME VYBRANOU. JE TOTIŽ VYZNAČENÁ V MAPĚ JAKO TRASA S KRÁSNOU VYHLÍDKOU. VEDE PŘES HŘEBENY HOR, KTERÉ NAVAZUJÍ NA POBŘEŽÍ,A KONČÍ VE MĚSTĚ REGGIO EMILIA. TAKŽE VZHŮRU DO VNITROZEMÍ A DO HOR. OD MOŘE UŽ JSME STEJNĚ PĚKNĚ NAHŘÁTÍ A OPÁLENÍ. AULLA JE MĚSTO S VÍCE NEŽ 11 TISÍCI OBYVATELI USAZENÉ V ÚDOLÍ MEZI ZELENÝMI KOPCI, JEDNO Z POSLEDNÍCH MÍST TOSKÁNSKA, KTERÉ DNES OPUSTÍME. ZDE ČERPÁME NAFTU (1,589EUR/L), NAKUPUJEME V LIDLU A PO ZKLAMÁNÍ I V COOPU. PO CESTĚ SE DOSTÁVÁME DO MRAKŮ, OCHLADILO SE NA 10°C A DOKONCE I MRHOLÍ.
BOHUŽEL JSME Z VYHLÍDKY V DÉLCE SKORO 70 KM NEMĚLI SKORO NIC. PO PRŮJEZDU PRŮSMYKEM JSME NARAZILI NA MÍSTNÍ OBYVATELE, KTEŘÍ BYLI OBLEČENI DO NEPROMOKAVÝCH OBLEKŮ, BUND A KALHOT. MY JSME ROZMLSANÍ Z PLAVEK NA POBŘEŽÍ. ASI SE VRACÍME DOMŮ A BUDEME SI MUSET ZVYKNOUT. V REGGIO EMILIA NAJÍŽDÍME NA DÁLNICI NA PARMU A PAK DÁLE NA MILÁNO AŽ K JEZERU LAGO DI COMO. JE TU ZATAŽENO, ALE 21°C. ROZHODNEME SE JET PO VÝCHODNÍM POBŘEŽÍ JEZERA, OMRKNOUT, JAK TO TU VYPADÁ A KDE PŘENOCUJEME. SILNICE UBÍHALA PŘEVÁŽNĚ V TUNELECH, TAKŽE TOHO MOC VIDĚT NEBYLO, PROTOŽE TU ANI NEBYLO KDE ZASTAVIT A NĚCO NAFOTIT. ALE 30 KM JSME UJELI ASI ZA 20 MINUT. DOSTALI JSME SE AŽ DO MĚSTA COLICO, JE 18.30 A OBČAS VYKUKUJE SLUNÍČKO. ZDE JSME NA VELKÉM PARKOVIŠTI U PRŮMYSLOVÉ ZÓNY PŘESPALI.

Den 13. (4.9.2014) – Lago di Como, Lago di Iseo

dnes ... 236 km
ujeto celkem ... 2471,7 km
DNES MÁME V PLÁNU PROJET POBŘEŽÍ KOLEM JEDNOTLIVÝCH JEZER V TÉTO OBLASTI. JEZERA JSOU LEDOVCOVÁ A JEDNY Z NEJHLUBŠÍCH V EVROPĚ, KOLEM JE PROTO KRAJINA ZE STRMÝCH SVAHŮ A ODBOČIT OD POBŘEŽÍ LZE JEN NA NĚKOLIKA MÍSTECH. LAGO DI GARDA UŽ JSME JEDNOU KDYSI NAVŠTÍVILI A TENTOKRÁT SI CHCEME PROHLÉDNOUT I TA OSTATNÍ. RÁNO VSTÁVÁME V 7.00 A JE POLOJASNO S PATNÁCTI STUPNI. SLUNÍČKO VŠAK PROKUKUJE A TEPLOTA BUDE JISTĚ RYCHLE STOUPAT. KAMION Z TURECKA, KTERÝ PARKOVAL NA STEJNÉM MÍSTĚ JAKO MY, UŽ ODJEL. MY SNÍDÁME A KOUKÁME NA POČASÍ, ABYCHOM MOHLI ZVOLIT IDEÁLNÍ CESTU. V OSM ODJÍŽDÍME A UŽ TEPLOTA STOUPLA NA SEDMNÁCT. NAJÍŽDÍME NA SILNICI, KTERÁ POVEDE PO ZÁPADNÍ STRANĚ JEZERA LAGO DI COMO, SMĚR AŽ DO MĚSTA COMO, COŽ JE ASI 70 KM PO BŘEHU JEZERA. JEDEME PO BĚŽNÉ DVOUPROUDOVÉ SILNICI, KTERÁ OBČAS VEDE TUNELEM A JINAK JE LEMOVÁNA LÁZEŇSKÝMI MĚSTEČKY ZE ZAČÁTKU 20. STOLETÍ. HOTELY, PLÁŽE A MARÍNY. TAKÉ JE PODÉL JEZERA CYKLOSTEZKA A SPOUSTY LAVIČEK PRO ODPOČINEK TURISTŮ. OBČAS ZASTAVUJEME A PROHLÍŽÍME SI MĚNÍCÍ PANORAMA HOR, VODA V JEZERU JE TEPLÁ A DALO BY SE I KOUPAT. JELIKOŽ JE ZÁŘÍ, UŽ TOTO MÍSTO VYPADÁ, ŽE HLAVNÍ SEZÓNA UŽ SKONČILA A JSOU TU JEN SPORTOVCI, ABY ZLEPŠILI SVOJI KONDICI A DŮCHODCI, KTERÝM SE JEŠTĚ Z DOVOLENÉ NECHCE VRÁTIT ZPĚT DOMŮ. JEZERO MÁ I SVOJI LODNÍ DOPRAVU A S NIMI SI KŘÍŽÍ CESTU MNOHO VYZNAVAČŮ WINDSURFINGU. DOJÍŽDÍME DO MĚSTA COMO, VELKÉ SKORO STOTISÍCOVÉ MĚSTO S RUCHEM PRACOVNÍHO DNE, MY MÁME ZA CÍL NAVŠTÍVIT MAJÁK ALESANDRA VOLTY. JEDEME PODLE SMĚROVEK A DOPLŇUJEME CESTU I PODLE GPS NAVIGACE. ZAJÍŽDÍME DO ÚZKÉ SILNICE PRO JEDNO AUTO A VYDÁVÁME SE SERPENTÝNAMI DO PRUDKÉHO KOPCE. PO NĚKOLIKA KILOMETRECH A SLOŽITÉM MÍJENÍ PROTIJEDOUCÍCH AUT SE DOSTÁVÁME AŽ KE KOSTELU NA VRCHOLKU KOPCE, ZDE PARKUJEME A PĚŠKY JDEME PO SCHODECH JEŠTĚ ASI STO METRŮ AŽ NA ÚPLNÝ VRCHOL, KDE MAJÁK STOJÍ. JE TU OBROVSKÝ VÝHLED. PŘEVÝŠENÍ Z 198 M NA 884 M N.M. VYTVOŘÍ NÁDHERNOU VYHLÍDKU, SVÍTÍ SLUNÍČKO, ALE V DÁLCE JE MÍRNÝ OPAR, PROTO FOTKY NEBUDOU ŽÁDNÝ ZÁZRAK. NA TOTO MÍSTO VEDE I ZUBAČKA A PROUDÍ SEM DAVY TURISTŮ, MY POTKÁVÁME SNAD JEN DESET Z NICH A NĚKOLIK ZOUFALÝCH CYKLISTŮ, KTEŘÍ SE POTŘEBUJÍ ŘÁDNĚ VYŠŤAVIT. DOLŮ SE VYDÁVÁME JINOU CESTOU PŘES DALŠÍ STARÉ MĚSTO SE SILNICEMI, KDE SE JEN TAKTAK VEJDEME, NAKONEC SE DOSTÁVÁME NA ŠIROKOU OKRESNÍ SILNICI A POKRAČUJEME K DALŠÍMU LEDOVCOVÉMU JEZERU LAGO DI ISEO.
CESTA VEDE DALŠÍMI PRŮSMYKY A JEZERO ISEO UŽ NENÍ TAK VELKÉ, I ZDE JE ZAMLŽENÝ VZDUCH A ODPOLEDNÍ SLUNCE NEDÁVÁ VODNÍ HLADINĚ TU SPRÁVNOU JISKRU, OBJÍŽDÍME NĚKOLIK KILOMETRŮ PO POBŘEŽÍ, JE TU JIŽ JEN PÁR PLÁŽÍ A TURISTÉ SE TU JISTĚ SOUSTŘEDÍ VÍC NA JACHTAŘENÍ. A MY POKRAČUJEME PŘES KOPCE A ÚDOLÍ DÁL NA VÝCHOD. JAKO PŘIBLIŽOVADLO POUŽIJEME I DÁLNICI A DNEŠNÍM CÍLEM JE PŘESPAT BLÍZKO SIRMIONE, ABYCHOM MOHLI ZÍTRA VYRAZIT NA PROHLÍDKU HNED BRZY RÁNO. V 16.30 ZŮSTÁVÁME NA PARKOVIŠTI U ČERPACÍ STANICE, TEPLOTA 25°C A MRAKY. JSME JEN PÁR KILOMETRŮ OD SIRMIONE, PROHLÍŽÍME SI PĚŠKY OKOLÍ, NAVŠTÍVÍME MOTOREST A NAPLÁNUJEME DALŠÍ DEN. TEPLOTA JE LEPŠÍ NEŽ JSME ČEKALI A ZÍTRA NÁS ČEKÁ NĚKOLIKAKILOMETROVÉ PUTOVÁNÍ.

Den 14. (5.9.201) – Sirmione a Lago di Garda

dnes ... 196,2 km
ujeto celkem ... 2667,9 km
DLE PLÁNU VSTÁVÁME V 6.30, JE POLOJASNO A 21°C, ÚPLNÁ PARÁDA. POSNÍDÁME V MOTORESTU "DUE KAPUČÍNA" A ČERSTVÉ PEČIVO. V 7.50 ODJÍŽDÍME NA PARKOVIŠTĚ U SIRMIONE, MÍJÍME VELKÁ PARKOVIŠTĚ A SNAŽÍME SE DOSTAT CO NEJBLÍŽ K HRADBÁM, ABYCHOM NEMUSELI ŠLAPAT JEŠTĚ O NĚKOLIK KILOMETRŮ VÍC. PARKOVIŠTĚ JSOU VÍCEMÉNĚ PRÁZDNÁ, COŽ PŘI ODJÍŽDĚNÍ NEBUDE UŽ VŮBEC PRAVDA. CENA PARKOVÁNÍ JE 6,60 EUR NA 3 HODINY. BEREME BATOH S PITÍM A FOTOVÝBAVOU A VYRÁŽÍME PO SVÝCH. V ÚZKÝCH ULICÍCH TOHOTO HISTORICKÉHO CENTRA JE RUŠNO, PROPLÉTAJÍ SE TU DODAVATELÉ PEČIVA A NÁPOJŮ S BALÍKY NA RŮDLECH, ODJÍŽDĚJÍCÍ ZAHRANIČNÍ TURISTÉ KROKEM PROJÍŽDĚJÍ ULIČKAMI, KTERÉ SPÍŠ SLOUŽÍ JAKO PĚŠÍ ZÓNA. PROHLÍŽÍME VSTUPNÍ HRADBY S BRÁNOU A PADACÍM MOSTEM, DÁLE JDEME PO BŘEHU S PÍSČITOU PLÁŽÍ, KDE SE TŘI KOUPAJÍ (ANI SE NEDIVÍM, PROTOŽE VODA JE SKUTEČNĚ TEPLÁ) A PO PĚŠÍ CESTĚ POKRAČUJEME KE ŠPIČCE POLOOSTROVA, KDE SE HISTORICKÁ ČÁST SIRMIONE NACHÁZÍ. MÍJÍME HOTELY, VEŘEJNÉ KOUPALIŠTĚ A DOSTÁVÁME SE K VYKOPÁVKÁM STARÉHO SÍDLA NEBO SNAD HRAD ČI OPEVNĚNÍ, KTERÉ ZDE OBJEVILI AŽ V 19. STOLETÍ ZASYPANÉ HLÍNOU. VSTUPNÉ DO TOHOTO ARCHEOLOGICKÉHO MUZEA JE 12 EUR PRO DVA. JE TO POMĚRNĚ VELKÉ ÚZEMÍ S POZŮSTATKY OPEVNĚNÍ, VODÁRNY, MÍSTNOSTÍ PRO OBYVATELE, OLIVOVÝ SAD A MUZEUM S NALEZENÝMI DÓZAMI, PRACOVNÍMI NÁSTROJI ATD. ODTUD POKRAČUJEME PŘES KOSTEL SE ZVONICÍ A HLAVNÍ PĚŠÍ ZÓNOU KOLEM TERMALNÍHO BAZÉNU, PŘES RUŠNÉ ULIČKY S OBCHŮDKY SE SUVENÝRY, VÍNEM, STYLOVÉ ITALSKÉ RESTAURACE SE STOLKY PŘÍMO NA ULICÍCH A NÁMĚSTÍCH. DAVEM SE PROPLÉTAJÍ LIDÉ NA KOLECH A JE TU HODNĚ RUŠNO. CELÉ OPEVNĚNÍ SLOUŽÍ TURISTICE, HOTELY, OBCHODY I RESTAURACE. ZA TŘI HODINY MÁME PROCHOZENÝ CELÝ VÝBĚŽEK POLOOSTROVA A VRACÍME SE NA PARKOVIŠTĚ. TRASA SE VEŠLA DO 7 KILOMETRŮ.
ODJÍŽDÍME, JEN SE CESTOU STAVUJEME NA ČERPACÍ STANICI K DOPLNĚNÍ ZA 1,567E/l A ČERSTVÉ ZÁSOBY NAKUPUJEME V CARREFOURU. DALŠÍ TRASA JE NAPLÁNOVANÁ PO ZÁPADNÍM POBŘEŽÍ JEZERA GARDA, KDE CHCEME PO PÁR KILOMETRECH ODBOČIT DO SVAHŮ HOR A MÍT POHLED NA JEZERO Z VĚTŠÍ VÝŠKY. NAKONEC NÁS NAVIGACE SVEDLA Z HLAVNÍ SILNICE NA NÁBLIŽKU, KDE UŽ JSME SI PO CESTĚ DO STRMÉHO KOPCE MYSLELI, ŽE TO JE SNAD JEN CESTA PRO LESNÍKY, NAKONEC NÁS NA JEDNOPROUDÉ SILNIČCE MÍJELO Z OBOU STRAN NĚKOLIK AUT A TO BYLO ZNAMENÍ, ŽE JSME JEŠTĚ STÁLE V CIVILIZACI. NAKONEC NÁS CESTA DOVEDLA AŽ K ASFALTOVÝM SERPENTINÁM, ODKUD UŽ BYL KRÁSNÝ POHLED NA LAGO DI GARDA.
POKRAČOVALI JSME K DALŠÍMU JEZERU LAGO DI VALVESTINO, LAGO DI IDRO A LAGO DI LEDRO. VŠECHNA JEZERA JSOU OBKLOPENA MĚSTY A VŽDY VEDE ALESPOŇ Z JEDNÉ STRANY SILNICE PODÉL BŘEHŮ, KDE JSOU PLÁŽE, MOŽNOSTI UBYTOVÁNÍ V APARTMÁNECH I V KEMPECH. V POSLEDNÍM MÍSTĚ LAGO DI LEDRO SE JDU KOUPAT, JEN SAMOTNÉ KOUPÁNÍ BEZ DEKY, VODA JE ČISTÁ A TEPLÁ ASI JAKO VZDUCH, I POČASÍ JE POMĚRNĚ SLUŠNÉ, JSOU SICE NA OBLOZE VIDĚT MRAKY, ALE TEPLOTA JE KOLEM 25°C. TO UŽ OTÁČÍME AUTO SMĚREM K SEVERU A DOVOLENÁ NÁM POMALU KONČÍ. NAJÍŽDÍME NA SILNICI SMĚREM NA TRENTO. NA NOC PARKUJEME NA ODPOČÍVADLE, JELIKOŽ JSME MÍSTO NA ZAPARKOVÁNÍ HLEDALI POMĚRNĚ DLOUHO, JE TOTO DOCELA SOLIDNÍ MÍSTO S LAVIČKOU A STOLKEM A MY PŘED DESÁTOU VEČER ZŮSTÁVÁME.

Den 15. (6.9.2014) – Německo

dnes ... 535 km
ujeto celkem ... 3202,9 km
V PLÁNU MÁME JET TAK, ABYCHOM SE VYHNULI RAKOUSKÝM DÁLNICÍM. ZNÁMKU JSME SI KUPOVALI NA DESET DNÍ A TO UŽ UBĚHLO. NAVÍC SE NACHÁZÍME DOSTATEČNĚ NA ZÁPADĚ, ABY SE NÁM VYPLATILO SE VRÁTIT DOMŮ PŘES DÁLNICE NĚMECKÉ. VSTÁVÁME V 7.30 A ODJÍŽDÍME V 9.00, JE POLOJASNO A 18°C. TRASA TRENTO - BOLZANO - INNSBRUCK JE NAŠE OBLÍBENÁ. NAJÍŽDÍME NA DÁLNICI, ZASTAVUJEME SE V MOTORESTU NA OBČERSTVENÍ, ALE JINAK JE JÍZDA ZA TREST, ČAS OD ČASU ZŮSTÁVÁME VISET V KOLONĚ, KTERÁ MUSÍ PO CHVÍLÍCH I ÚPLNĚ ZASTAVIT, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST 50KM/H JE PRO PLACENOU DÁLNICI DOST MÁLO. PŘED BRENNEREM SJÍŽDÍME Z DÁLNICE A JEDEME PO SILNICI POD DÁLNIČNÍM MOSTEM. RYCHLOST JE SROVNATELNÁ A NAVÍC MNOHEM POHODLNĚJŠÍ, LEPŠÍ VÝHLED DO KRAJINY A TAKY NENÍ POTŘEBA BÝT JAKO NA TRNÍ. TAKTO SE DOSTÁVÁME PŘES ITALSKO-NĚMECKOU HRANICI A PAK UŽ ZASE NAJÍŽDÍME NA DÁLNICI, KTERÁ UŽ JE MNOHEM VOLNĚJŠÍ. JE SICE SOBOTA, ALE PŘEDPOKLÁDALI JSME, ŽE V ZÁŘÍ UŽ BUDE MENŠÍ TURISTICKÝ PROVOZ. INNSBRUCK - MITTENWALD - MNICHOV - PASSAU.
PO NĚMECKÉ DÁLNICI CESTA PŘI 180KM/H UTÍKALA RYCHLE, NIKAM JSME NESPĚCHALI, JEN SILNICE BYLA PŘÍJEMNÁ A PROTO JSME V 17.30 ZAKOTVILI NA ODPOČÍVADLE S LAVIČKAMI A SOCIÁLNÍM ZAŘÍZENÍM CCA 60 KM OD ČESKÝCH HRANIC A UDĚLALI SI POŘÁDNOU PÁRTY. BYLO POLOJASNO A 26°C, VEČEŘE BYLA PŘÍJEMNÁ.

Den 16. (7.9.2014) – Červená Lhota a návrat domů

dnes ... 353 km
ujeto celkem ... 3555,9 km
UŽ JE VIDĚT, ŽE SE VRACÍME DOMŮ, NA STUDENÉ POČASÍ JSME NEBYLI AŽ TAK VYBAVENI, ANI JSME HO ZA CELOU DOBU NEPOUŽILI. ŠLI JSME DŘÍV SPÁT, PROTO VSTÁVÁME V 6.30 S POLOJASNÝM POČASÍM A TEPLOTOU 15 STUPŇŮ SNÍDÁME A V 7.40 ODJÍŽDÍME. TRASA BUDE SMĚR HRANIČNÍ PŘECHOD STRÁŽNÝ, SJÍŽDÍME PO PÁR KILOMETRECH Z DÁLNICE, NECHÁME SE NAVÁDĚT MÍSTNÍMI SMĚROVKAMI, KTERÉ NÁS POSÍLAJÍ NA NOVOU, ROVNOU SILNICI VEDOUCÍ PŘÍRODOU MIMO MĚSTA. OBČAS SE SILNICE JEŠTĚ ROZŠÍŘÍ I NA ČTYŘI PRUHY A NAVÍC V NEDĚLI PO RÁNU JE HODNĚ ŘÍDKÝ PROVOZ. CESTOU KLESÁ V NĚKTERÝCH ÚDOLÍCH TEPLOTA I NA 13 STUPŇŮ, V AUTĚ SI TOPÍME. KOLEM DESÁTÉ HODINY PARKUJEME U ČERVENÉ LHOTY A KUPUJEME SI LÍSTKY NA PROHLÍDKU ZÁMKU. NEŽ BUDE ZAČÁTEK PROHLÍDKY, PROCHÁZÍME PŘILEHLÝ PARK, RYBNÍČEK A STAVIDLO.
PO PROHLÍDCE MÍŘÍME UŽ PŘÍMO DOMŮ, VYHÝBÁME SE PRAZE A RADŠI VEDEME TRASU PŘES TEMELÍN A JINDŘICHŮV HRADEC, KDYŽ SE NAPOJÍME NA ZNÁMOU TRASU V HLINSKU, JSME UŽ SKORO DOMA.

DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST A SNAD SE VÁM TENTO CESTOPIS LÍBIL.
Mail us:  kralova@infoczech.cz visitor's IP: 54.224.121.67 TOPlist InfoCzech.cz Copyright (c)2010 ELMO Jan Král