Proslov:

Navštívili jsme karneval v Benátkách při jeho vyvrcholení před popeleční středou. Vydali jsme se na 4-denní fotografický výlet za průvodem masek, užít si karnevalový rej. Výlet jsme rozšířili o historické památky a kulturu a navštívili ostrovy Burano, Murano a Torcello. Než jsme vyrazili, sháněli jsme informace a tady Vám nabízíme poznatky z cesty. Pokud byste měli nějaké dotazy, můžete využít email na stránce dole. Rádi Vám odpovíme.

Fotky pak můžete najít v samostatné galerii na tomto webu.
Trasa celkem: 1.702km. Automobil: Hyundai Santa Fé.

Den 1. (12.2.2015) – Odjezd

ujeto celkem ... 750 km
TERMÍN JE DÁN ZAPLACENÝM HOTELEM PROTO VYJÍŽDÍME S CÍLEM PŘESUNOUT SE NA MÍSTO V NOCI, SILNICE JSOU VOLNÉ A MY VYUŽIJEME CELÝ ČAS NA PLÁNOVANÉ PROHLÍDKY. KOMPLETNĚ NALOŽENI V 16.46 ODJŽDÍME. HLAVNÍ TRASU PLÁNUJEME PŘES VÍDEŇ, PROTO Z ČESKÉ TŘEBOVÉ JEDEME PŘES SVITAVY, BRNO. NABÍRÁME PLNOU NÁDRŽ, SVAČINA V GLOBUSU, V MIKULOVĚ KUPUJEME VIGNETTE PRO RAKOUSKO NA 10 DNÍ A V 19.25 OPOUŠTÍME ČESKOU REPUBLIKU. PAK UŽ POKRAČUJEME JEDNÍM TAHEM DÁLNICÍ PŘES CELÉ RAKOUSKO AŽ K JIŽNÍM HRANICÍM S ITÁLIÍ. ZASTAVUJEME NA PŘEDPOSLEDNÍ ČERPACÍ STANICI V RAKOUSKU A DOPLŇUJEME NÁDRŽ, TA POTOM VYSTAČÍ NA CELOU CESTU PO ITÁLII A ZPĚT DO RAKOUSKA. ROZDÍL V CENE JE CCA 0,30 EUR NA LITR, ALE I TO SE POČÍTÁ. PO ITALSKÉ DÁLNICI SJEDEME AŽ K AUTOGRILLU PÁR DESÍTEK KILOMETRŮ PŘED BENÁTKAMI A V 1.30 DALŠÍHO DNE ZALÉHÁME K DOPLNĚNÍ SIL.
JE JEN 4°C NAD NULOU, ALE SVÍTÍ HVĚZDIČKY.

Den 2. (13.2.2015) – Příjezd do Benátek

dnes ... 94 km
ujeto celkem ... 844 km
Z PARKOVIŠTĚ ODJÍŽDÍME V 8.18 A PO PÁR KILOMETRECH DÁLNICE UŽ SJÍŽDÍME SMĚREM K NAŠEMU OSTROVU, MOST, PARKOVIŠTĚ TRONCHETTO A JSME NA MÍSTĚ, ČAS 8.40. BEREME SI JEN FOTOBATOH A MAPY, CHCEME JAKO PRVNÍ NAVŠTÍVIT MURANO.
Karneval
KUPUJEME 3-DENNÍ JÍZDENKU NA VAPORETTO (1 OSOBA / 40EUR) DELŠÍ NEPRODÁVAJÍ A TAKTO MÁME JEDEN DEN ZDARMA. NASEDÁME NA ZASTÁVCE TRONCHETTO A VAPORETTO Č.2 NÁS VEZE KANÁLEM GRANDE AŽ K ZASTÁVCE PIAZZA SAN MARCO. ODTUD JDEME PROCHÁZKOU NAPŘÍČ OSTROVEM K ZASTÁVCE FONDAMENTE NOVE, CESTOU FOTÍME KOLEMJDOUCÍ MASKY. POTÉ NASEDÁME NA VAPORETTO Č. 4.1 A JEDEME NA SOUSEDNÍ OSTROV ZNÁMÝ SVÝMI SKLÁRNAMI. NÁVŠTĚVU MURANA MÁME V PLÁNU ZA CELOU DOBU JEN JEDNU, PROTO SI OBEJDEME CELÝ OSTROV NAJEDNOU. PŘI PRŮCHODU PO HLAVNÍ KOLONÁDĚ PODÉL KANÁLU SE DÁ PŘECHÁZET PO MOSTECH NA JEDNU ČI DRUHOU STRANU, KDE SE STŘÍDAJÍ OBCHŮDKY SE SKLENĚNÝMI SUVENÝRY A RESTAURACE LÁKAJÍCÍ K POSEZENÍ A OCHUTNÁVCE MÍSTNÍHO VÍNA. NA DALŠÍ ČÁST OSTROVA LZE PŘEJÍT JEN PŘES PONTE LONGO A DOSTANETE SE K NÁMĚSTÍ S KOSTELEM SANTA MARIA E SAN DONATO S VLASTNÍ ZVONICÍ. A Z PONTE SAN DONATO JE NA TUTO ČÁST KRÁSNÝ POHLED. VYUŽILI JSME MÍSTNÍ BANKOMAT A VYHRÁLI NĚKOLIK 50-TI EUROVEK NA MOŽNOU ÚTRATU V RESTAURACÍCH ČI U STÁNKU SE SUVENÝRY. SKRZ ULIČKY JSME SE VRÁTILI K ZASTÁVCE A VAPORETTO Č. 5.1 NÁS ODVÁŽÍ NA PIAZZALE ROMA, PŘESEDÁME NA DVOJKU A JEDEME ZPĚT NA PARKOVIŠTĚ.
CESTOU NÁS MÍJÍ TAXIKÁŘI A NABÍZEJÍ ODVOZ, ALE VODNÍ AUTOBUSY JSOU POHODLNÉ A JEZDÍ KAŽDOU CHVILKU. VYKLÁDÁME BATOŽINU A PŘEJÍŽDÍME NA STANICI ACCADEMIA, VYSTUPUJEME, PŘEJDEME JEDEN ZE ČTYŘ MOSTŮ PŘES CANALE GRANDE A SKRZ PARK A NÁMĚSTÍ SANTO STEFANO JE TO KOUSEK K HOTELU SANTO STEFANO. UBYTUJEME SE A DALŠÍ CESTA SMĚŘUJE PĚŠKY ULIČKAMI NA NÁMĚSTÍ SAN MARCO. JELIKOŽ JE TO POMĚRNĚ FREKVENTOVANÁ TRASA, STAČÍ SE DRŽET S PROUDEM LIDÍ A ZA PÁR MINUT JSME NA MÍSTĚ. NA NÁMĚSTÍ JE VYBUDOVÁNO PÓDIUM PRO PŘEDVÁDĚNÍ MASEK, PRO JEDNOTLIVÉ MASKY DIVÁCI HLASUJÍ A URČUJE SE VÍTĚZ DANÉHO DNE, KTERÝ POSTOUPÍ DO FINÁLE NA KONCI KARNEVALU. PŘI FOCENÍ ČAS RYCHLE UTÍKÁ A HLASOVÁNÍ UKONČUJE ITALSKÁ DISKOTÉKA. ZA TMY SE VRACÍME DO HOTELU A PADÁME DO POSTELE V DESIGNU Z 15. STOLETÍ, STEJNĚ JAKO JSOU NOČNÍ STOLKY A OSTATNÍ VYBAVENÍ POKOJE. JEŠTĚ, ŽE NÁS MŮŽE DO NAŠEHO 4. POSCHODÍ DOVÉZT HOTELOVÝ VÝTAH.

Den 3. (14.2.2015) - Památky v Benátkách

dnes ... 0 km
ujeto celkem ... 844 km
DNES SE KONEČNĚ ZAČALO ZLEPŠOVAT POČASÍ. ZAČÍNÁME SE TU POHYBOVAT S PŘEHLEDEM, ORIENTUJEME SE I V JINAK MÁLO PŘEHLEDNÉM JÍZDNÍM ŘÁDU VODNÍCH AUTOBUSŮ. POUŽÍVAJÍ STEJNÁ ČÍSLA OZNAČENÍ, ALE JEDNOU TO JEDE AŽ NA KONEČNOU, PAK ZASE NE. RÁNO SI VYCHUTNÁVÁME POHLED Z OKNA, V 8.30 DO 10.00 SE PODÁVÁ SNÍDANĚ V JÍDELNĚ V PŘÍZEMÍ, JAKO KAŽDÝ DEN. ITALSKÁ KÁVA PODLE PŘÁNÍ, SPECIÁLNÍ KŘUPAVÝ CHLEBÍČEK, HOUSKA A
Karneval
CROISSANT, PŘÍLOHA MED, MARMELÁDA, TAVENÝ SÝR I MÁSLO, DOKONCE NUTELLA. K PITÍ DŽUS A CAPUCCINO. UF - JSME PLNÍ. RÁNO SE VYDÁVÁME SMĚREM NA MOST ACCADEMIA A PAK POKRAČUJEME K VÝBĚŽKU FONDAMENTE SALUTE S BASILIKOU DI SANTA MARIA, OBEJDEME CÍP A DRUHOU STRANOU SE VRACÍME ZPÁTKY, CESTOU POTKÁVÁME MASKY A KOSTÝMY TAKŽE STÁLE FOTÍME. DALŠÍ KOSTEL JE SAINT MARY OF THE ROSARY A PAK SE VRACÍME PŘES ULIČKY K ZASTÁVCE FONDAMENTE SALUTE. VAPORETTO POUŽÍVÁME I PRO PŘIBLÍŽENÍ O JEDNU STANICI, STEJNĚ JAKO MÍSTNÍ A ŠETŘÍME SI NOŽIČKY. I TAK DENNĚ NACHODÍME 10-15 KM. (MĚŘENO GSM) A ODTUD PŘEJÍŽDÍME NA PROTĚJŠÍ BŘEH NA NÁBŘEŽÍ U SAN MARKA. PO TÉTO STRANĚ JSOU DALŠÍ HLOUČKY KOLEM MASEK A NEJVÍC SE DAV ZAHUŠŤUJE PŘI PŘECHODU MOSTŮ. SMĚŘUJEME AŽ K MUZEU HISTORIE NÁMOŘNICTVÍ, PROMENÁDOU VIA GIUSEPPE GARIBALDI, TRŽNICE JE PŘÍMO NA ULICI A JE TU I MNOHEM VĚTŠÍ KLID OD TURISTŮ. POKRAČUJEME DÁL A DOSTÁVÁME SE PŘES MOST FONDAMENTE SANT´ANNA NA DALŠÍ SAMOSTATNÝ OSTROV, ZDE NÁS ZAUJALA DALŠÍ VYSOKÁ ZVONICE, JE NA ŠIKMO, ALE TO UŽ NÁM TU PŘIPADÁ SKORO VŠECHNO. HNED VEDLE JE BASILICA DI SAN PIETRO DI CASTELLO. ODTUD SE MUSÍME VRÁTIT A TAK PŘES MOST CALLE LARGA ROSSA JDEME ULIČKAMI K PEVNOSTI AŽ KE VSTUPU DO HLÍDANÉHO PROSTORU PŘÍSTAVIŠTĚ ITALSKOU ARMÁDOU. DALŠÍ ZASTÁVKA JE KOSTEL SAN FRANCESCA A POBŘEŽÍ SMĚREM K MURANU. NA TÉTO STRANĚ JE I BENÁTSKÁ NEMOCNICE A JEZDÍ ODTUD MÍSTNÍ SANITNÍ LODĚ. NASEDÁME NA VAPORETTO A OBJÍŽDÍME OSTROV Z JIHOVÝCHODNÍ STRANY, POTÉ POKRAČUJEME KOLEM POBŘEŽÍ LA GUEDECCA A VYSTUPUJEME AŽ NA FONDAMENTE SANTA CHIARA, ABYCHOM SI PROHLÉDLI NOVÝ DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK, KTERÝ MAJÍ V BENÁTKÁCH MEZI PARKOVIŠTĚM A OSTROVEM A NAZÝVAJÍ HO PEOPLE MOVER. PROŠLI JSME PŘÍMO POD NÍM A JEN TAK LEDABYLE ZABLOUDÍME I DO PROSTORU PIAZZALE ROMA. ZDE NECHÁME ODPOČINOUT NOŽIČKÁM U PIZZY SE SKLENKOU VÝBORNÉHO VÍNA. A KOUKÁME OKNEM NA RUCH NA NÁMĚSTÍ. DALŠÍ VAPORETTO A SMĚR NÁMĚSTÍ. PAK VEČERNÍ FOCENÍ V ULIČKÁCH, SEM TAM SKLENIČKA VÍNA, POZORUJEME NEUTUCHAJÍCÍ RUCH. DO HOTELU SE VRACÍME ZASE AŽ ZA TMY A POZDĚJI NEŽ VČERA, TAKŽE HURÁ NA KUTĚ.

Den 4. (15.2.2015) – Burano a Torcello, večerní ohňostroj

dnes ... 0 km
ujeto celkem ... 844 km
JŮ, OD RÁNA JE JASNO. DNES JSME NA SNÍDANI NA PŮL DEVÁTOU, VČERA JSME TO STÍHALI AŽ V DEVĚT. POD TŘICET MINUT SE NASNÍDAT NESTÍHÁME. A JELIKOŽ MÁME V PLÁNU NAVŠTÍVIT DALŠÍ OSTROVY V LAGUNĚ, NEBUDEME TO ZDRŽOVAT. NEJPRVE SE JDEME PODÍVAT NA NÁMĚSTÍ SAN MARCO, ZAČÍNÁ TU BÝT RUŠNO A FRONTA NA VĚŽ JE VELKÁ, NECHÁME TO NA ZÍTRA, MEZITÍM SE SPOUŠTÍ NA LANĚ DÍVČINA AŽ Z VRCHOLU ZVONICE NA PÓDIUM NA NÁMĚSTÍ. PŘESUNUJEME SE NA DRUHOU STRANU OSTROVA A JDEME SE PODÍVAT, KDE BUDE VEČERNÍ OHŇOSTROJ S KONCERTEM, OTEVÍRAJÍ TU AŽ V 18.30. PROTO SE VYDÁME DO PŘÍSTAVIŠTĚ, JELIKOŽ NA OSTROV JEZDÍ VĚTŠÍ LODIČKY A MAJÍ VĚTŠÍ ČASOVÝ ROZESTUP.
Karneval
NASEDÁME A SNAŽÍME SI SEDNOUT, CESTA TRVÁ POMĚRNĚ DLOUHO A LOĎ JE PLNÁ TURISTŮ, ŘEKL BYCH, ŽE PŘEVÁŽNĚ JAPONCŮ. TŘIČTVRTĚHODINOVÁ JÍZDA NÁS PŘESUNULA NA BAREVNÝ OSTROV BURANO. JE TU JEN JEDNO PŘÍSTAVIŠTĚ A ODTUD VEDOU CESTIČKY DO CENTRA. ULIČKY JSOU ÚZKÉ S KANÁLEM UPROSTŘED. I ZDE SI UŽÍVAJÍ KARNEVALOVÉ VESELÍ SPOLU S BENÁTKAMI A TO JE VIDĚT NA KAŽDÉM KROKU. JELIKOŽ OSTROV NENÍ VELKÝ MŮŽEME HO PROJÍT DOSLOVA KŘÍŽEM KRÁŽEM, KAŽDÝ DOMEČEK S JINOU BARVOU FASÁDY A SLEDUJEME MÍSTNÍ ŽIVOTNÍ STYL. TEN SLEDUJEME TAKY V JEDNÉ MÍSTNÍ PIZZERII, KDE SI POCHUTNÁME NA MÍSTNÍ SÝROVÉ PIZZE A SAMOZŘEJMĚ MÍSTNÍ ČERVENÉ. PO ODPOČINKU ODJÍŽDÍME NA DALŠÍ OSTROV TORCELLO SE PODÍVAT NA MÍSTNÍ REKONSTRUOVANÝ MOST ZVANÝ DIABLO, TADY UŽ JSOU TURISTÉ POČÍTATELNÍ JEN V JEDNOTKÁCH, JE TU I PĚKNÁ STYLOVĚ ITALSKÁ RESTAURACE, ALE ČASOVĚ UŽ NÁM TO VYCHÁZÍ JEN TAK, ABYCHOM SE VRÁTILI NA BURANO A PŘESEDLI NA VELKOU LOĎ ZPĚT DO BENÁTEK. VODNÍM AUTOBUSEM SE PŘEPRAVUJE I SPOUSTY KOSTÝMŮ A MASEK, NA CELÉ PALUBĚ JE PLNO. NA OSTROV BENÁTKY SE VRACÍME UŽ ZA TMY A V MÍSTĚ, KDE JSME VYSTOUPILI, HNED PŘESEDÁME SMĚREM K DOKŮM A VOJENSKÉMU PŘÍSTAVIŠTI ARSSENALE DI VENEZIA, ODTUD PŘEJDEME PŘÍMO NA MOLO PŘÍSTAVIŠTĚ, ZDE SE ODEHRÁVAJÍ ZÁBAVNÁ VYSTOUPENÍ, SVĚTLA, HUDBA, TANEČNICE, ŽONGLÉŘI. NA STĚNĚ PROJEKCE PŘEDSTAVUJE HISTORII BENÁTEK A JEJÍ ÚLOHU V OBCHODU S DÁLNÝM ORIENTEM. JSOU ZDE STÁNKY S OBČERSTVENÍM, MÍSTNÍ SPECIALITY S ČOKOLÁDOU. O PŮL OSMÉ STARTUJE ŠOU S OHŇOSTROJEM, HUDBOU A LASEROVÝMI EFEKTY. PO UKONČENÍ NAVAZUJE KONCERT ITALSKÝCH CELEBRIT, ALE JE TU OD VODY ZIMA NA NOHY, PROTO ODJÍŽDÍME PŘÍMO Z ARSENALE ZVLÁŠTĚ PŘISTAVENÝM VAPORETTEM K SAN MARCU. ZDE PŘESEDÁME A DALŠÍ VAPORETTO NÁS SVEZE NA PONTE RIALTO, UŽ JE TMA, ALE LIDÍ SNAD NEUBÝVÁ, PROJDEME CELÝ MOST. HLEDÁME SI ÚHEL NA FOCENÍ MOSTU A PAK PO NÁBŘEŽÍ PŘEJDEME K DALŠÍ ZASTÁVCE A JEDE SE DÁL.

Den 5. (16.2.2015) – Campanile di San Marco a cesta domů

dnes ... 858 km
ujeto celkem ... 1702 km
JELIKOŽ JE PONDĚLÍ VYUŽIJEME MENŠÍHO MNOŽSTVÍ TURISTŮ A PŮJDEME SI VYSTÁT FRONTU NA VYHLÍDKU ZE ZVONICE NA NÁMĚSTÍ SAN MARCO. NEJPRVE VŠAK PROVEDEME CHECK-OUT,
Trajekt
SBALENO MÁME, PROBLÉMY NEBYLY, TAKŽE ARRIVEDERCI SANTO STEFANO, NEJPRVE SI ODVEZEME KUFR DO AUTA (ZNÁMÁ ZASTÁVKA TRONCHETTO, ALE MUSÍME SI NA TENTO DEN KOUPIT NOVOU CELODENNÍ JÍZDENKU, ČESTNÝCH 20 EUR / OSOBU A ÚSMĚV), AUTO JSME NAŠLI A NA DNEŠNÍ PUTOVÁNÍ SI BERU JARNÍ BUNDU, JE JASNO A NEJTEPLEJŠÍ DEN Z CELÉ DOVOLENÉ. VYBAVENI FOTOBATOHEM MÍŘÍME SMĚR SAN MARCO, JSME U ZVONICE A PŘED NÁMI CCA 60 LIDÍ, Z FRONTY JE MOŽNÉ FOTIT MASKY, TAKŽE TO UTÍKÁ SKORO RYCHLEJI, NEŽ BYCHOM SI PŘÁLI, VSTUP JE 8 EUR NA OSOBU A PLATÍ SE CASH, TAK SI PŘIPRAVTE CHECHTÁKY V PENĚŽENCE, JINAK VÁS TAM NEPUSTÍ, VÝTAH DO ŠEDESÁTI METRŮ HBITĚ VYJEDE A MÁTE OSTROV VENEZIA JAKO NA DLANI. VÝHLED JE DO VŠECH STRAN A JE NÁDHERNÝ, ALE FOUKÁ. ČAS NA KOCHÁNÍ OMEZENÝ NENÍ. PRO ZBYTEK DNE PROJDEME MOST RIALTO VE DNE, ZÁKOUTÍ RESTAURACÍ KOLEM. KAŽDÁ RESTAURACE MÁ PŘED DVEŘMI VENKU NĚKOLIK STOLKŮ PŘIPRAVENÝCH PRO HOSTY, I KDYŽ JE PRŮMĚRNÁ TEPLOTA NĚKDE KOLEM 8°C. MY VŠAK PORAČUJEME K ČÁSTI REALTO MERCATO S MÍSTNÍ TRŽNICÍ, KTERÁ SE VRACÍ MINIMÁLNĚ O NĚKOLIK DESÍTEK LET ZPĚT. NA TOMTO MÍSTĚ NASTUPUJEME NA VODNÍ AUTOBUS A JEDEME K NÁDRAŽÍ, TJ. ZASTÁVKA U PONTE DEGLI SCALZI. KOSTEL SAN SIMEONE PICCOLO. SLUNÍČKO SE SKLÁNÍ K OBZORU A KRÁSNĚ NASVĚCUJE BUDOVY I HLAVNÍ CANALE GRANDE. NIC NAPLAT, ČAS POMALU VYPRCHÁVÁ A MY PŘEJÍŽDÍME NA PARKOVIŠTĚ. OSTROV OPOUŠTÍME V 17.30, JE JASNO A 10°C. ZAŘADÍME SE DO KONVOJE A DÁLNICE NÁS UNÁŠÍ SMĚREM DOMŮ. JEN NÁS PŘEKVAPILO, ŽE DÁLNICE V ITÁLII SMĚR BENÁTKY STÁLA 18,30 EUR SMĚREM TAM A SMĚR OPAČNÝ JEN 17,70 EUR. I V TOMTO VEČERNÍM ČASE NEBYLO NA SILNICI MOC AUT A JÍZDA BYLA POKLIDNÁ, V 02.30 PARKUJEME U DOMU. VÝLET SKONČIL.

DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST A SNAD SE VÁM TENTO CESTOPIS LÍBIL.
Mail us:  kralova@infoczech.cz visitor's IP: 54.81.8.73 TOPlist InfoCzech.cz Copyright (c)2010 ELMO Jan Král